فرهادی خبر داد؛

۸۴۴ دکتر و مهندس راننده سرویس مدرسه هستند

فرماندار تهران گفت: ۸۴۴ نفر از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند.

۸۴۴ دکتر و مهندس راننده سرویس مدرسه هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس شهر تهران با اشاره به اینکه تربیت انسان‌ها برعهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس به ازای هر دو دانش آموز شهید، یک معلم شهید تقدیم کردیم.

او افزود: شهدا تربیت شده همین معلمان دلسوز، مخلص و وفادار به نظام هستند و انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و با حضور معلمان در صحنه به نتیجه رسید.

فرماندار تهران گفت: اگرچه ما به دلیل بحث تحریم ها و بازسازی بعد از جنگ وضعیت سختی را پشت سر گذاشتیم، اما تعلیم و تربیت محور اصلی کشور قرار گرفت و تلاش کردیم عدالت آموزشی در کشور برقرار باشد، اما هنوز تا جایگاه واقعی فاصله طولانی دارد.

فرهادی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید در زمینه زیرساخت‌ها و مهارت‌های کسب و مار و زندگی هزینه کنیم. آموزش و پرورش نیز در این زمینه هزینه کرد کمی دارد، چراکه پول و اعتبار ندارد، هر چند که بخش عظیمی از اعتبارات اجرایی در اختیار آموزش و پرورش است، اما در بخش زیرساخت‌ها این اعتبارات نیست یا اگر وجود داشته باشد بسیار کم است.

او با اشاره به وجود ۱۲ میلیون دانش آموز در کشور افزود: آسیب‌های زیادی این دانش آموزان را تهدید می‌کند تا از مسیر انقلاب دور و همانند انسان‌های بی اراده تربیت شوند که این موضوع خواسته دشمنان است، بنابراین باید همه امکانات در جهت تقویت آموزش و پرورش  باشد.


بیشتر بخوانید: ۲۱ هزار معلم تهرانی تا سال ۱۴۰۱ بازنشسته می‌شوند


فرهادی با بیان اینکه تقویت آموزش و پرورش موجب تربیت انسان‌های خوب و موفق است، گفت: به دلیل وجود برخی از محرومیت‌ها در سایر بخش‌های جامعه، کم کاری بسیاری را در بخش آموزش و پرورش شاهد هستیم.

فرماندار تهران ادامه داد: یک دوازدهم جمعیت دانش آموزان کشور در تهران هستند، اما تهران از نظر امکانات و فرسودگی مدارس جزء رتبه‌های آخر قرار دارد و از لحاظ بافت فرسوده با هیچ منطقه‌ای قابل مقایسه نیست.

او با اشاره به وجود ۲۶۴ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران افزود: ۵۰۰ مدرسه در شهر تهران نیازمند بازسازی هستند و باید ۲۰ هزار کلاس جدید ایجاد شود و برای توسعه و پیشرفت هیچ راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم و همه باید کمک کنند.

فرهادی درباره سرویس مدارس گفت: ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته از سرویس مدارس استفاده کردند و امسال به دنبال این هستیم که تمام متقاضیان را تحت پوشش قرار دهیم.

فرماندار تهران تصریح کرد: ۸۴۴ نفر از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند و این موضوع نشانگر سطح سواد بالای رانندگان سرویس مدارس است و بیانگر آن است که این ناوگان تحت نظارت است.

انتعای پیام/

وجود ۱۲ میلیون دانش آموز در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
خب حالا به نظرتون این جای افتخار داره یا تاسف؟!به نظر میاد که از این بابت خیلی خود خویش خوشحالی دارن ولی به نظر من که جای تاسف داره و این رو نشون میده که هیچ چیز جای خودش نیست و اگر مدیریت صحیحی توی این مملکت بود الان اونا باید جاهای مهمتری کار میکردن.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
به امید انروزی که هر ایرانی یه تاکسی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
حتما دكتراي كم سوادي بودن والا دكتراي كاربلد رو نميشه وقت گرفت ازشون
ما يه وكيل ديديم فقط سيصد تومن حق ويزيتش بود ولي يه ماه يه ما پر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
جای خجالت داره اقای فرماندار نه خوشحالی بچه خودت راننده سرویس میشه
آخرین اخبار