گزارش/

وضعیت پروانه اشتغال مهندسان ساختمانی همچنان در ابهام است

جمعی از مهندسان در واکنش به اظهارات اخیر از سوی مسئولان مسکنی خواستار معرفی هرچه سریعتر دلالان در این بخش و برطرف شدن ابهام در صدور هرچه سریعتر پروانه‌های آن‌ها شدند.

دلالانی که خون مهندسان را درشیشه کرده اند معرفی شوندبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان چندی پیش نویریان مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان اظهاراتی را در خصوص مهندسان ساختمان کشور و جریان امور در این دفتر بیان کردند که اظهارات او با واکنش برخی ازبدنه جامعه مهندسی مواجه شد.

یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی در این باره گفت: مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حالی از مافیاها و دلالان در نظامات مهندسی ساختمان صحبت می کند و همه ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان ساختمان کشور را زیر سوال می برد، اما این امرجای سوال است حال که نامبرده از این " مافیاها و دلالان که طبق اظهار اوخون مردم، مهندسان، کاردان ها و همین ارکان نظامات مهندسی را برای مطامع و مقاصد نامشروع و سیری ناپذیر خود در شیشه کرده اند، اطلاع دارند،" چرا در این چندماه درجهت برخورد با این اشخاص عمل نکرده و آنان را به دست قانون و قوه قضائیه نسپرده اند.


بیشتر بخوانید: پرداخت تسهیلات به افراد متخصص ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفت/ جزئیات تخصیص اعتبارات برای ساخت بافت‌ فرسوده


این عضو نظام مهندسی افزود:در همین حال او در جای دیگری اعتراض و انتقاد اعضا به نقض آشکار مقررات و نظامات دولتی را که در دفتر تحت تصدی او صورت می‌گیرد، " تاختن برخودشان با دغدغه منافع و سود‌های بی حد و حساب" قلمداد کرده اند. این درحالی است که او اگر در طول چند ماه گذشته قوانین و مقررا ت حوزه مدیریت خودمی را مرور می‌کردند، ملاحظه کردند که طبق ماده ۸ آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵، وزارت راه وشهرسازی باید حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ وصول مدارک پروانه اشتغال، آن را صادر کند و اگر مدارک کافی نباشد، ظرف ۱۵ روز بطور کتبی به متقاضی اعلام نمایند.

این مهندس گفت: این درحالی است که اکنون در برخی از استان‌ها این اقدام به دلایل واهی و بدون اعلام کتبی به متقاضی ماه‌ها به طول می‌انجامد، و به نظرمی رسد با تمرکز گرائی و تجمیع امضای پروانه اشتغال حقوقی چندهزار شرکت در دفترشان درتهران این وضع وخیم‌تر خواهد شد.

او بیان کرد: براساس بند ۱۱ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به تاریخ ۱۴/۰۱/۱۳۸۹ در خصوص عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری، بند "د " ماده ۲ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۹ مبنی بر رعایت اصل  تمرکز نکردن در توزیع وظایف ملی و استانی و محدود نمودن وظایف و مأموریت‌های واحد‌های ملی و ستادی به جنبه‌های اعمال‌حاکمیت، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی کلان و هدایت و نظارت و واگذاری امور اجرائی به واحد‌های استانی و ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۶ که حتی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مصداق عدم تمرکز دانسته و در سطح استان پیش بینی کرده است.

او گفت: با توجه به نقض قوانین و نظامات اداری، اعتراض اشخاص حقوقی به چندین ماه تعلل در تمدید پروانه آنان، از بین بردن روش جاری و جا افتاده چندین ساله تفویض اختیار به استان‌ها و ایجاد تمرکز اداری و دخالت کارشناسان وزارت در مسائل نامربوط به موضوع و اعمال سلایق شخصی در بازرسی‌های آنان از شرکت ها، قطعا مصداق دغدغه منافع و سود‌های بی حد و حساب یا دست گذاشتن برنقاط ضعف و آسیب‌های آنان نیست بلکه به نوعی نشان از رعایت نکردن قوانین حاکم ونظامات دولتی است.

به گفته مهندسان علاوه بر روال اداری و اجرائی موضوع و اشکال تبدیل دفتر ستادی به دفتر امضای پروانه و امور پیش پا افتاده اداری، تمرکز امضای پروانه‌های اشتغال چند هزار شخص حقوقی در دفتری در ستاد وزارتخانه در تهران، از منظر عقلی و منطقی نیز قابل تامل است.

این مهندسان تاکید می‌کنند: روزانه چندین شرکت در تهران و شهرستان‌ها برای صدور، تمدید یا تجدید پروانه اشتغال حقوقی خود به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مراجعه می‌کنند، حتی فرض موکول کردن نهائی این تعداد تقاضا پس از بررسی مقدماتی در استان که طبق چک لیست‌های ابلاغی باید حداقل به امضای شش نفر برسد و سپس به تهران ارسال گردد، نه تنها این رویه رجعتی به سال‌ها قبل است بله بسیار طولانی مدت بوده و مستلزم صرف وقت و ورود زیان فراوان به متقاضیان و کارکنان شاغل آن هاست و با هیچ منطقی سازگار نیست.

به گفته مهندسان اگرهدف مسئولان وزارت راه از این اقدام، کنترل اشخاص حقوقی دارای پروانه اشتغال و نظارت عالیه بر عملکرد آن و ادارات کل راه و شهرسازی استان هاست که این کاربا استفاده از فناوری‌های نوین و بکارگیری امکانات سیستمی مکانیزه در سطح کشور و از طریق رایانه و نرم افزار‌های اینترنتی همانند ده‌ها فرآیند مشابه در کشور و طبق الزامات قانونی رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖ ﭘﺬﯾﺮ عملی است.

این مهندسان تاکید می‌کنند: الگوریتم مقدمات کار نیز در دوره مدیریت قبل وزارت راه و شهرسازی انجام شده، البته ظاهرابرخی مسئولان به تازگی این موضوع را " شنیده اند" و طی مصاحبه دیگری به ایجاد سیستم مکانیزه صدور، تمدید و تجدید پروانه اشتغال اشاره فرموده اند.

این مهندسان پیشنهادات خود را به مدیران میانی وزارت راه به شرح ذیل مطرح کردند:اطلاعات، مدارک و مستندات خود در موضوع فساد و مافیا و دلالی و امضا فروشی و پروانه فروشی و اشخاص دخیل در آن‌ها را منتشر کرده و حتما در اختیار مراجع قضائی قرار دهند و از اتهام زنی به اشخاص و ارکان بدنه نظام مهندسی پرهیزشود.

او افزود: ساختارها، روش‌ها و فرآیند‌های نادرست، در بروز و توسعه فساد در هر زمینه‌ای نقش اساسی دارد. اصلاح ساختار‌های معیوب در کنار برخورد با متخلفان امری ضروری است که نباید آن را دست کم گرفت و ازآن غفلت کرد.

این مهندس تاکید کرد: برای تصمیم گیری کلان و استراتژیک در حوزه بسیار مهمی، چون توسعه مهندسی ساختمان درکشورملاک قانون باشد.

انتهای پیام/

پروانه نظام مهندسی بعد از ماه ها انتظار هنوز صادر نشده است

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
کل مملکت ۲ هفته است تعطیل است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه خاک که بیش از ۳ روز در هفته در آزمایشگاه حضور ندارد باید محاکمه شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
خدمات صوری آزمایشگاه های خاک و بتن = عددسازی نتایج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
اگر چه واقعا عدم ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی سال ۱۳۹۸ تاکنون تخلف از قانون می باشد.

بله البته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
برای حذف کارچاق کن ها و دلالان ، می بایست نظام مهندسی خودش کارها را بر اساس رتبه و سابقه کار مهندسان ، بین آنها توزیع کند ؟ سیستم ارجاع کار نوبتی بین شرکت های آزمایشگاهی و شرکت های مجری حقوقی ایجاد شود تا هیچ شرکتی بیکار نباشد . متاسفانه می بینیم که برخی دفاتر طراحی با دریافت مبالغ بین ۵۰۰ هزار تومن تا ۳ میلیون تومان به شرکت های آزمایشگاهی و شرکت های مجری حقوقی ، کار معرفی می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
جناب آقای محمدرضا جلالی عضو نظام مهندسی اراک صاحب حداقل ۳ شرکت آزمایشگاه خاک و بتن است که با استعلام از اداره ثبت شرکت ها و استعلام از سازمان امور مالیاتی میتوان این شرکت های صوری را شناسایی کرد که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها هیچ حضور فیزیکی در شرکت ها ندارند و اغلب شاغل در بخش دولتی یا خصوصی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۸
در نظام مهندسی اراک برخی افراد با خرید مدرک و پروانه مهندسان چندین شرکت حقوقی آزمایشگاه خاک تاسیس کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
شرکت های صوری را میتوان از طریق بازرسی منظم دفتر شرکت و کنترل حضور و غیاب مهندسان شاغل در شرکت ، شناسایی کرد .
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
افرادی که مدارک خود را به قیمت پایین به شرکت های صوری میفروشند باعث بیکاری سایر مهندسان می شوند چون شرکت های مجری حقوقی صوری و شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن صوری با تخفیف دادن به دنبال جذب مشتریان ( مالکان ساختمان ) هستند و با این تخفیفات خارج از تعرفه ، کسب و کار سایر شرکت ها را نابود کرده و شرکت های زیادی را بیکار میکنند . پس مدرک فروشی هم باید جرم تلقی شود هم ناقض اخلاق حرفه ای مهندسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
شناسایی شرکت های صوری ، آسان است ، شرکتی که برای شاغلان و اعضای هیات مدیره خود لیست بیمه رد نکند صوری است . شرکتی که اعضای هیات مدیره هیچ حضور فیزیکی در آن شرکت نداشته باشند صوری است ، حضور و غیاب هیات مدیره در شرکت انجام نشود
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
دلالان و کارچاق کن های نظام مهندسی در صورتی حذف میشوند که سیستم ارجاع کار نوبتی ایجاد شود و هیچ شرکتی بیکار نماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
برای این دولت ، وقت و عمر مهندسان هیچ اهمیتی ندارد که هدر برود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
وقتی ارتباط مستقیم مالی بین شرکتها و مالکان قطع شود و حق الزحمه شرکت های حقوقی به حساب نظام مهندسی واریز شود ، بساط دلالان و کارچاق کن ها برچیده میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۶ دی ۱۳۹۸
برخی بساز و بفروش های بیسواد مثل آقای اکرمیه در اراک با ثبت شرکت سهامی خاص و اجاره کردن پروانه ۲ نفر از مهندسان مجری و قراردادن این مهندسان در سمت مدیرعامل ، یک شرکت مجری حقوقی تاسیس کرده و با خیال راحت گند زدن به اجرای ساختمان به طوریکه کشیدن میلگرد از داخل تیر و ستون ، عدم اسکوپ سنگ نما ، عدم اجرای آجر ۲ لایه و عدم اجرای نگهدارنده دیوارها از نمونه موارد کم کاری آنها در اجرای ساختمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
دولت بی برنامه و بی تدبیر باید پاسخگوی بیکاری جوانان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
چرا هنوز افزایش تعرفه های نظام مهندسی در اراک ابلاغ نشده ، چرا به مشکلات معیشتی مهندسان رسیدگی نمیشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ دی ۱۳۹۸
وقتی ۸۰ درصد سهام شرکت حقوقی در اختیار یک نفر با مدرک پنجم ابتدایی است یعنی این شرکت صوری است و با خرید پروانه مهندسان تشکیل شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
همکاران محترم
در این روز هایی که بسیاری از هییت مدیره دنبال انتخابات هییت رییسه هستند انگار عده ای با دلالها سازمان به نتایجی رسیدند و دنبال افزایش کار اجرای افراد حقیقی به نفع دلالها هستند و از ان بد تر دنبال حدف اخبار داشتن دفتر سازنده برای افراد حقیقی این یعنی افراد چند شعله و دلالها بتوانند به راحتی با جمع اوری پروانه حتی افراد حقیقی بی خبر از قوانین چندین کار هم زمان بگیرند و هیچ نیازی هم به پرداخت مالیات و داشتن دفتر و جا نباشد و کاملا بصورت مجازی کار اجرا انجام دهد انگار دلالها به خوبی توانسته اند در میان مدیران سازمان هم نفوذ کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
باید مشخص شود کدام اعضای شرکت بیشترین سهم را در اختیار دارند و حق امضا در شرکت با کیست ؟ این شخص صاحب شرکت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
دلالان = مهندسان چندشغله = هیات مدیره چندشغله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
اعضا هیت مدیره شرکت مجری و ناظر یکی هستند= تخلف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
تعداد سهام اعضای هیات مدیره و کارکنان نظام مهندسی در شرکت های حقوقی مشخص شود ( شرکت نظارت حقوقی ، مجری حقوقی ، دفاتر طراحی و آزمایشگاه های خاک ) = منع تعارض منافع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
پاس کاری ارباب رجوع از این اتاق به آن اتاق برای دریافت یک امضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
کنترل صلاحیت و ظرفیت مهندسان و شرکت ها به شکل اینترنتی انجام شود ( در زمان ارجاع کار )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
مبارزه با فساد و رشوه خواری و امضافروشی و دلالی = ایجاد سامانه های هوشمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
صدور ، تمدید ، ارتقا پایه شرکت های حقوقی توسط سامانه اینترنتی انجام شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
موقع حقوق گرفتن مدیران وزارت راه و شهرسازی ( ۱۱ میلیون حقوق از بیت المال ) هیچ ابهامی وجود ندارد ولی موقع انجام دادن کار مردم و ارباب رجوع و مبارزه با فساد دچار ابهام و تعلل میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
از زمان ورود پرونده شرکت های حقوقی به ادارات راه و شهرسازی تا زمان صدور پروانه شرکت های حقوقی( امضا مدیرکل) ، تمام مراحل باید در اینترنت قابل رویت باشد تا مدیران کم کار شناسایی شده و برکنار و توبیخ شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
کم کاری و بی مسئولیتی برخی کارمندان و مدیران دولتی باعث نارضایتی مردم ( ارباب رجوع ) شد و به حوادث آبان ۹۸ منجر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
کارمندان و مدیران کم کار شناسایی شده و توبیخ شده و کسر از حقوق در پرونده شان درج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سامانه حضور و غیاب لمسی در شرکت های آزمایشگاه های خاک و بتن و شرکت های مجری حقوقی نصب شود تا مشخص شود کدام مهندسان در شرکت حضور فیزیکی دارند و کدام مهندسان امضافروشی و پروانه فروشی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
مسئول نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی که وظیفه دارد سوابق بیمه مدیرعامل شرکت را بررسی کند متاسفانه کم کاری میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مهندسی که شاغل در شهرداری و استانداری و بخشداری و ... است و از طرف این ارگان ها، برایش بیمه رد میشود نباید عضو هیات مدیره شرکت های حقوقی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
نامه نماینده تبریز به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه: درخواست اقدام و مساعدت در احتساب سوابق مهندسین دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی بعنوان سوابق مورد قبول سازمان برنامه و بودجه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
بررسی سوابق بیمه تامین اجتماعی اعضای هیات مدیره و امتیازآوران شرکت های حقوقی ، تشخیص شغل دولتی مهندسان ، نصب سامانه حضور و غیاب الکترونیکی در شرکت های حقوقی مجهز به اسکنر انگشت ، اجباری شدن پرداخت لیست بیمه مدیرعامل و اعضای شرکت توسط خود شرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مهندسان امضافروش ، مدرک فروش که هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند شناسایی شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مهندسانی که نامشان در لابه لای چندین شرکت حقوقی وجود دارد و در اصل صاحب چند شرکت حقوقی هستند شناسایی شوند ، نام یک مهندس در یک شرکت به عنوان مدیرعامل ، در شرکت دیگر عضو هیات مدیره ، در شرکت دیگر سهامدار ، در شرکت دیگر بازرس علی البدل ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مهندسان بازنشسته به علت از کارافتادگی و کهولت سن ، مدرک فروشی و امضافروشی میکنند و پروانه اشتغال خود را به شرکت های حقوقی اجاره میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
معاونت تشکل های مهندسی اداره کل راه و شهرسازی اراک( خانم ساعت و آقای آباقری) که مسئول صدور پروانه شرکت های حقوقی است ، برای هر پروانه ۴ ماه وقت و عمر مهندسان را هدر میدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
منظور از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
ایجاد سامانه شناسایی مهندسان مقیم خارج از کشور با استعلام از پلیس مهاجرت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
در تعیین صلاحیت و ظرفیت اشخاص حقوقی، وضعیت اشتغال اعضای تشکیل‌دهنده شخص حقوقی به هیچ عنوان ملاک عمل نیست!

▪️به عبارت بهتر اگر فردی شاغل تمام‌وقت یک نهاد دولتی یا خصوصی باشد، یا در شهر و استان دیگر اشتغال داشته باشد و یا حتی در خارج از کشور به سر ببرد، به همان اندازه مؤثر است که مهندسان فاقد اشتغال و آماده ارائه خدمات مهندسی در شخص حقوقی نقش ایفا میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
وزیز راه و شهرسازی باید برکنار شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
هیچ کنترل و مدیریتی بر عملکرد نظام مهندسی وجود ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
استخدام دولتی که وجود نداره ، اون چند تا جوونی که هم با شرکت در آزمون نظام مهندسی ، پروانه نظارت و اجرا گرفتند بهره امیدی ، یا بیکار هستند یا درآمد کافی در شان یک مهندس ندارند یا به مشاغل کاذب و غیرتخصصی روی آوردند ، به خدا قحط الرجال نیست تو مملکت اگه رییس کمیسیون عمران مجلس نمیتواند به مردم خدمت کند سرجاش تا یک مهندس عمران رییس کمیسیون عمران مجلس شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

افزایش امضا فروشی در بین مهندسان ساختمان کشور، زمینه‌ساز کاهش کیفیت و عمر ساختمان و افزایش میزان خسارت‌های ساختمان‌ها در زمان بحران در کشور شده است.

در زمین لرزه کرمانشاه شاهد آن بودیم که ۲ بیمارستان در این شهر نتوانست در برابر زلزله تاب بیاورد در ورزقان هم همینطور شد و بیمارستانی که هنوز افتتاح نشده بود تخریب شد.
اما در همین زلزله‌ها ساختمان‌هایی بودند که هیچ آسیبی ندیدند.
خب چه فرقی در ساخت و ساز این ساختمان‌ها وجود داشت. آن ساختمانها و مصالحشان از آسمان که نیامده بود.

متاسفانه شنيده ها بر امضا فروشی و عدم نظارت‌های لازم در ساخت و ساز حکایت دارد. باید نظارت‌هایمان را در تمام مراحل ساخت و ساز و در تمام بخش‌ها ارتقاء دهیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
شما خبرنگاران و معاونان وزیر به طور سرزده و ناگهانی از دفاتر شرکت های مجری حقوقی و شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن و جوش و شرکت های نظارت حقوقی و دفاتر طراحی بازدید کنید - خودتان متوجه خواهید شد که اکثر امتیازآوران شرکت های حقوقی در این شرکت ها حضور ندارند فقط مدرک و پروانه خود را به این شرکت ها اجاره دادند
Iran (Islamic Republic of)
ضدفساد
۲۲:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
⭕️تصویب لایحه مقابله با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری– مالی

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اگر نظام مهندسی پول ندارد که مهندسان را بیمه کند باید شرکت های حقوقی را ملزم کند برای کارکنان و امتیازاوران شرکت لیست بیمه رد کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یکی از دلایل افزایش تعداد شرکت های کاغذی و صوری ، نداشتن اشتغال تمام وقت مهندسان امتیازآور در شرکت های حقوقی ست ، بدین معنی که مهندسی با گذاشتن پروانه خود یک شرکت حقوقی ثبت کرده ولی هنوز جوهر شرکت اولی خشک نشده ، درخواست تاسیس شرکت دوم را این بار نه با پروانه خود بلکه با پروانه خریداری شده از شخص دیگری میدهد و این زنجیره باطل به تشکیل طیف بیشماری از شرکت های صوری می انجامد که غیر از یک سرمایه گذار اولیه هیچ مهندسی در این شرکتها کار نمیکند . سوال اول ؟؟ چه کسانی پروانه اشتغال خود را به شرکت های صوری می فروشند ؟ پاسخ : مهندسانی که کارمند دولت هستند و از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر در اداره دولتی مشغول به کار هستند پس با فروش پروانه خود به مدت یکسال ، پول اضافه بر حقوق شان دریافت میکنند . بدون حضور فیزیکی در شرکت ، بدون اینکه حضور و غیابشان در شرکت حقوقی ثبت شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
الان یک مهندس مکانیک که در شرکت پتروشیمی شازند استخدام میشود برجی 4 میلیون تومن حقوق به همراه بیمه بازنشستگی و بیمه درمانی و بیمه تکمیلی و عیدی و بن خوار و بار میگیرد , در حالیکه یک مهندس ناظر مکانیک عضو نظام مهندسی فقط سالی 4 میلیون تومان درآمد دارد - این بی عدالتی نیست ؟؟ این ضایع شدن حق و حقوق مهندسان عضو نظام مهندسی نیست پس چرا مدرک فروشی نکنند ؟ پس چرا چندشغله نباشند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یکی از دلایل افزایش تعداد شرکت های کاغذی و صوری ، نداشتن اشتغال تمام وقت مهندسان امتیازآور در شرکت های حقوقی ست ، بدین معنی که مهندسی با گذاشتن پروانه خود یک شرکت حقوقی ثبت کرده ولی هنوز جوهر شرکت اولی خشک نشده ، درخواست تاسیس شرکت دوم را این بار نه با پروانه خود بلکه با پروانه خریداری شده از شخص دیگری میدهد و این زنجیره باطل به تشکیل طیف بیشماری از شرکت های صوری می انجامد که غیر از یک سرمایه گذار اولیه هیچ مهندسی در این شرکتها کار نمیکند . سوال اول ؟؟ چه کسانی پروانه اشتغال خود را به شرکت های صوری می فروشند ؟ پاسخ : مهندسانی که کارمند دولت هستند و از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر در اداره دولتی مشغول به کار هستند پس با فروش پروانه خود به مدت یکسال ، پول اضافه بر حقوق شان دریافت میکنند . بدون حضور فیزیکی در شرکت ، بدون اینکه حضور و غیابشان در شرکت حقوقی ثبت شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اقای ابراهیم رییس رییس قوه قضاییه باید جلوی فعالیت شرکت های کاغذی را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
مهندس بیکار
۱۵:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شناسایی و لغو پروانه شرکت های صوری = ثبت ورود و خروج مهندسان به شرکت های حقوقی از طریق دستگاه های حضور و غیاب اثرانگشتی - با این روش مشخص میشود کدام مهندسان هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند بلکه پروانه خود را به شرکت فروختند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
شاید مدیران فاسد و ۱۰۰۰ شغله سازمان نظام مهندسی بگویند پول نداریم دستگاه حضور و غیاب الکترونیکی در شرکت های حقوقی نصب کنیم ، در جواب این رانت خواران و نالایق ها باید گفت پول شام و ناهار و چلو کباب و شیشلیگ و چنجه و اضافه کاری دارین برای خودتون پرداخت کنید ولی پول دستگاه حضور و غیاب که برای ایجاد نظم و انسجام در شرکتهاست ندارین ؟؟!! پول دستگاه حضور و غیاب را از خود شرکت ها بگیرید چون حذف شرکت های صوری و کاغذی به نفع تمام شرکت های حقوقی است . چون شرکتهای صوری با دادن تخفیفات نجومی به مالکان ، حق الزحمه سایر شرکت های قانونمند را کاهش میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
https://account.tamin.ir/auth/login
مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی برای شناسایی مهندسان امضافروش و پروانه فروش که در بخش دولتی یا خصوصی شاغل هستند و پروانه خود را به شرکت های حقوقی فروختند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
کارمند اداره راه و شهرسازی شازند آقای قطب زاده با ثبت شرکت سهامی خاص وخرید مدرک و پروانه 3 نفر مهندس به قیمت هرمهندس 6 میلیون تومن یک آزمایشگاه خاک ایجاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
استعلام از سامانه کارکنان نظام اداری کشور برای شناسایی مهندسانی که کارمند دولت هستند و حضور فیزیکی در شرکت ندارند و این پروانه فروشی است http://karmandiran.ir/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
وقتی برای تمام اعضا و امتیازآوران شرکت حقوقی , لیست بیمه تامین اجتماعی توسط شرکت رد شود این بدان معناست که این کارکنان شرکت در جایی دیگر مشغول به کار نیستند و با این روش جلوی امضافروشی و پروانه فروشی در شرکتها گرفته میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سازمان نظام مهندسی به عنوان کارفرما باید تمام مهندسان شاغل در شرکت ها را بیمه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مهندس بالای 60 سال هم دیسک کمر دارد هم گرفتگی عروق کرونر قلبی هم ضعف بیناییی و شنوایی پس نمی تواند به درستی نظارت کند پس امضافروشی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
با ایجاد سامانه کارنامه شغلی و حرفه ای مهندسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مهندسان مقیم خارج از کشور مثلا مهندسان مقیم کانادا با فروش پروانه خود به شرکتهای حقوقی، امضافروشی میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
از مهندسان پروانه فروش بالای ۶۰ سال ، تست سلامت گرفته شود که واقعا در شرکت حضور دارند یا خیر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
پیرمهندس ۷۶ ساله که یک پایش لب گور است یا روی تخت بیمارستان بستری است ، مهر و پروانه نظام مهندسی را به شرکت ها می فروشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چرا اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس ، متوقف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی برای امتیازآوران شرکتها توسط مدیرعامل شرکت اجباری شود - مهندسی که عضور شرکت باشد ولی بیمه بازنشستگی نداشته باشد , بود و نبودش هیچ فرقی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
افراد شاغل در ارگان های دولتی و نیروهای مسلح به علت مشغله کاری از ساعت 7 صبح تا 3 عصر اصلا فرصت نظارت بر ساخت و ساز ندارند پس امضافروشی و پروانه فروشی میکنند و لذا پروانه اشتغال کارمندان دولت باید باطل شود - تا کی بیعدالتی باید باشد - وقتی مهندس جوان بیکار است چرا کارمند گردن کلفت دولت , کار نظارت بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مهندسی که روی تخت بیمارستان خوابیده و حضور فیزیکی در شرکت ندارد ، امضافروشی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سازمان نظام مهندسی در سازمان برنامه و بودجه ادغام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مجمع تشخیص مصلحت نظام باید این مساله را بررسی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ممنوعیت صدور پروانه اشتغال نظارت برای کارمندان دولت که شغل رسمی دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
دولت اصلا استخدامی نمیکند و افرادی هم با آزمون که استخدام میشوند در حد یک نفر یا 2 نفر هستند پس لااقل به فکر اشتغال این مهندسان نظام مهندسی باشید که هر سال تعدادشان افزایش می یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
با ایجاد سامانه اینترنتی میتوان صدور پروانه شرکت های حقوقی را تسهیل کرد ، در این سامانه با زدن یک دکمه میتوان مشخصات سجلی اعضای شرکت ، مدرک تحصیلی ، سوابق کاری شامل شغل دولتی و میزان درآمد مهندسان ، سوابق بیمه تامین اجتماعی ، ... را استخراج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اگر با امضافروشی و شرکت های صوری مبارزه نشود - کیفیت ساخت کاهش یافته و سرمایه ملی از بین میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
مهندسان جوان و بیکار باید تاوان ناکارآمدی مجلس و نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی را پس بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
شرکت های صوری را میتوان با سیستم حضور وغیاب آنلاین مثل اسکنر انگشت یا GPS شناسایی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
شرکت صوری یعنی اعضای شرکت هیچ حضور فیزیکی در این شرکت ندارند . یعنی پروانه خود را به شرکت ، فروختند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
مبارزه با فساد ، مبارزه با شرکت های صوری، مبارزه با امضافروشی مهندسان در شرکت ها بسیار آسان است ولی متاسفانه برخی سئولین اختلاس گر و رانت خوار هستند به هنین علت از ایجاد شفافیت در سازمان نظام مهندسی خودداری میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
راه مقابله با شرکت های صوری ، مهندس پروانه فروش از این سازمان حذف شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
چرا شرکت های حقوقی برای اعضای شرکت و کارکنان خود ، لیست بیمه تامین اجتماعی رد نمیکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی کل کشور کارایی خود را از دست دادند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
همین حالا سازمان نظام مهندسی به بهانه تغییر مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، از صدور پروانه شرکت های حقوقی خودداری میکند و حتی از دریافت مدرک مقاضیان تاسیس شرکت ها اجتناب میکند ، واقعا بلاتکلیفی شرکت ها تا کی ؟ چرا با وقت و عمر مهندسان بازی میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
نظام مهندسی اراک به بهانه تغییر مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و انتصاب جناب مانی فر از صدور پروانه شرکت های حقوقی خودداری میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چرا جلوی فعالیت شرکت های صوری و کاغذی گرفته نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چرا اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس ، مسکوت مانده ، چرا قوانین ناکارآمد و منسوخ شده را اصلاح نمیکنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
دفاتر پیشخوان دولت می توانند بخشی از کار صدور پروانه شرکت های حقوقی را انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
وزارت راه و شهرسازی نقش نظارتی خود بر عملکرد نظام مهندسی را فراموش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سازمان بی قانون نظام مهندسی یا منحل شود یا در سازمان برنامه و بودجه ادغام شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سامانه یکپارچه تاییدیه مدرک تحصیلی که امکان استعلام مدارک تحصیلی را برای دستگاههای اجرایی فراهم می کند از سوی وزارت علوم تا پایان سال راه اندازی می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
اغلب پروسه تاسیس شرکت های حقوقی به شکل اینترنتی انجام خواهد شد مثلا استعلام سوابق بیمه اعضای هیات مدیره شرکت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
http://karmandiran.ir/
سامانه کارکنان نظام اداری کشور = استعلام شغل دولتی مهندسان شاغل در شرکتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
در اداره راه و شهرسازی اراک درخواست صدور پروانه های حقوقی از ۴ ماه پیش تا الان مسکوت مانده ، نارضایتی گسترده ایجاد شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
ثبت درخواست تاسیس شرکت های حقوقی به شکل اینتزنتی باشد تا مراحل پیشرفت کار برای متقاضیان، قابل پیگیری باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
کارکنان واحد صدور پروانه نظام مهندسی اراک به دلایل واهی از ارسال درخواست صدور پروانه شرکت های حقوقی جدید به اداره راه و شهرسازی خودداری میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
پیر مهندس ۷۰ ساله که بازنشسته شده و حتی توان بالا رفتن از راه پله نیمه کاره ساختمان را ندارد ، امضافروشی و مهر فروشی و پروانه فروشی میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
برای شناسایی دلالان و شرکت های صوری = ایجاد سامانه همانندیاب برای شناسایی مشابهت های اسمی بین اعضای شرکت های حقوقی چون برخی مهندسان عضو چندین شرکت حقوقی هستند به عنوان سهامدار یا عضو هیات مدیره یا بازرس اصلی یا بازرس علی البدل شرکت حقوقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
استفاده از دانشجویان کم تجربه به جای سرپرست کارگاه ( دارای پروانه مجری ذیصلاح) نوعی کم کاری و از مصادیق شرکت های مجری حقوقی کاغذی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
نصب دستگاه ثبت ساعت در شرکتها=حذف پروانه فروشان
Iran (Islamic Republic of)
مهندس بیکار
۱۷:۴۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
برای حذف دلالان و نابود شدن مافیای 24 شغله در سازمان نظام مهندسی = اول از باید لیست اعضای شرکت های حقوقی شامل هیات مدیره و بازرسان و سهامداران شرکت تهیه شود و به صورت فایل اکسل ثبت و ضبط شود تا مثلا اگر نام یک نفر از این اعضای شرکت های حقوقی ( مجری حقوقی) در شرکت آزمایشگاه خاک بود سریعا شناسایی شده و مانع فعالیت وی شود - ثانیا حضور مستمر کارکنان شرکت حقوقی در دفتر مرکزی شرکت مستلزم ارسال لیست بیمه و بازرسی توسط بازرسان بیمه است با این روش دیگر هیچ مهندسی نمی تواند پروانه خود را بفروشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
همکاران محترم توجه کنید
این یعنی الان که هنوز تعرفه جدیدی اعلان نشده برای ٦ ماه کار نظارت کردن باید مبلغ صفر تومان بگیرید و می توانید هوا بخورید انوقت انتظار دارند تمام مهندسان یک در شرکتها همیشه در دفتر حاصر باشند و کار در بخش خصوصی دیگریم انجام ندهند و صبح تا شب بوسیله هوا زندگی کنند شاید هم روشی پیدا شده که می شود بدون داشتن در امد زندگی کرد و ما از ان خبر نداریم
و جالب تر انکه بسیاری از ناظرین ومجریان را افراد چند شغله خوده همین ادارات تشکیل داده اند که به راحتی حقوق های خود را با افزایش و پاداشهایشان می گیرند و خیلیهایشان حتی ادرس پروژه هایشان را هم نمیدانند
باز هم می خواهید ساکت باشید و تماشا چی این میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
صدور پروانه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مهندسان شاغل در پتروشیمی و پالایشگاه از 7 صبح تا 5 عصر مشغول به کار هستند و اصلا فرصت حضور در شرکت های حقوقی را ندارند پس پروانه فروشی میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
تا الان ، مدیران راه و شهرسازی با ایجا د شرکت های کاغذی ، میلیاردی میخوردن و می بردن ولی با افزایش تعداد شرکت دیگه کار گیرشون نمیاد پس دارن شرکت ها را منحل میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
مدیران به دروغ میگوید به دنبال مافیاها و دلالان است , اگر این آقا دنبال اقدام عملی بود دستگاه اسکنر اثر انگشت و دستگاه ثبت ساعت در شرکت های مجری حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن و دفاتر طراحی نصب می کرد تا مشخص شود چند صد نفر از امتیازآوران این شرکت ها اصلا در شرکت حضور ندارند بلکه پروانه اشتغال خود را واگذار کردند . وقتی حضور و غیاب الکترونیکی اعضای شرکت ها انجام شود و نتایج به استانداری و راه و شهرسازی ارسال شود مشخص میشود کدام شرکت ها کاغذی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
دلالی و رانت خواری = چرا یک نفر هم عضو شرکت مجری حقوقی و هم عضو شرکت آزمایشگاه بتن و هم عضو دفتر طراحی است ؟؟ یعنی با خرید پروانه تعدادی مهندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه باندهای قدرت و ثروت در نظام مهندسی از افزایش شرکت های حقوقی و از بین رفتن بساط رانت خواری خود ، به وحشت افتادند .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر راه شهرسازی نسبت به مشکلات مهندسان بی تفاوت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
ایا قرار است با سنگ اندازی و زمان بر شدن صدور پروانه های اشتغال شرکتهای حقوقی مهندسی همچین بلایی سره این شرکتهای که به نوعی از کار افرینان کشور و از قشر تحصیل کرده هستند و باعث اشتغال زایی افراد بسیار شده اند و در کیفیت ساخت ساختمانها تاثر مهمی داشتند در اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
در عصر فناوری ارتباطات که میتوان مدارک را اینترنتی آپلود کرد نباید پروسه صدور مجوز شرکت های حقوقی ۳ ماه متوقف شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
به نظر شما ، کارکنان شاغل در این شرکت ها در مدت ۴ ماه تعلل و بلاتکلیفی ، از کجا باید ارتزاق کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
نظام مهندسی استان مرکزی ، تمدید و صدور و ارتقای تمام شرکت های حقوقی را به دلایل واهی متوقف کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
نظام مهندسی به متقاضیان صدور پروانه حقوقی جدید باید رسید بدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سازمان های بازرسی و نظارتی در ایران عملا کارکرد خود را از دست دادند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چرا کارمند دولت هر روز صبح و ظهر باید کارت ساعت بزنه ولی شاغل در شرکت حقوقی زیر مجموعه نظام مهندسی اصلا کارت ثبت ساعت نمیزنه تا حضو خودش را به سازمان نظام مهندسی اعلام کنه و به این شکل جلوی پروانه فروشی و امضافروشی مهندسان گرفته بشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
وقتی شکم های نمایندگان مجلس از حقوق های نجومی پر میشود نسبت به سرنوشت مردم بی تفاوت می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
صدور مجوزها به شکل اینترنتی انجام شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مدارک مورد نیاز شرکت ها در سایت وزارت راه و شهرسازی آپلود شود تا کارکنان نظام مهندسی نتوانند مراحل صدور پروانه های جدید را به تعویق بیاندازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
دولت الکترونیک هنوز در سازمان نظام مهندسی پیاده سازی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
فساد و بی قانونی با برخی مسائل عجین شده وگرنه همه میدانند که کارمند مهندسانی که در بخش دولتی شاغل هستند اصلا سرساختمان حضور ندارند و نقشه ها را صوری امضا میکنند ولی هیچ اراده قوی برای مقابله با این دلالی و رانت خواری وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
نظام مهندسی به بهانه این بخشنامه مهندس نویریان از دریافت مدارک تمدید و ارتقای شرکت ها خودداری کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
تعیین اصالت مدرک تحصیلی اعضای شرکت از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به شکل اینترنتی انجام میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
از ۱۵ تیر تا الان حتی یک پروانه شرکت حقوقی صادر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
هرچه سریع تر تکلیف شرکت های حقوقی را مشخص کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
دولت بی تدبیر به فکر اشتغال مهندسان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
وقتی یک پزشک عمومی به ریاست کمیسیون عمران مجلس میرسد ، نتیجه این میشود که ۳ ماه آزگار ، صدور و تمدید و ارتقا پایه ۶۰۰ شرکت حقوقی با ۴۰۰۰ نفر پرسنل ، متوقف شده و صدای اعتراض مهندسان به جایی نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
حذف دلالان خیلی ساده است ولی هیچ اراده ای در وزارت راه و شهرسازی برای این کار نیست . اغلب معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی سهامدار شرکت های حقوقی هستند و اجرای قانون منع تعارض منافع باعث حذف دلالان و توقف رانت خواری میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
لطفا ارسال لیست بیمه کارکنان شرکتها اجباری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
وقتی لیست بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان شرکت رد شود هیچ کارمندی نمیتواند پروانه خود را به شرکت بفروشد چون سریع شناسایی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سوابق بیمه مدیرعامل شرکت و اعضای هیات مدیره شرکت بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
برای اینکه تشخیص دهیم که امتیازآوران شرکت ، کارمند دولت هستند یا خیر ؟؟ میتوان از سامانه کارکنان نظام اداری کشور یا سازمان برنامه و بودجه استعلام گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
وقتی وزیر راه و شهرسازی یک شخص غیرمتخصص در ساختمان سازی و نظام مهندسی باشد ، وضعیت مهندسان همین میشود که هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سامانه یکپارچه تاییدیه مدرک تحصیلی با جمع آوری تمامی اطلاعات دانشگاهها، به درگاه ملی خدمات هوشمند (GSB ) در مرکز ملی تبادل اطلاعات وزارت ارتباطات متصل می شود و امکان استعلام میان دستگاهی را روی شبکه ملی اطلاعات برقرار می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چرا یک مهندس مقیم کانادا ، پروانه نظارت خود را به مبلغ ناچیز ۵ میلیون تومان به یک شرکت حقوقی می فروشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سیستم اداری غیرپاسخگو باید اصلاح شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
وقت و عمر مهندسان برای این دولت هیچ اهمیتی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
کمیسیون عمران مجلس پاسخگو باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
در تعیین صلاحیت و ظرفیت اشخاص حقوقی، وضعیت اشتغال اعضای تشکیل‌دهنده شخص حقوقی به هیچ عنوان ملاک عمل نیست!

▪️به عبارت بهتر اگر فردی شاغل تمام‌وقت یک نهاد دولتی یا خصوصی باشد، یا در شهر و استان دیگر اشتغال داشته باشد و یا حتی در خارج از کشور به سر ببرد، به همان اندازه مؤثر است که مهندسان فاقد اشتغال و آماده ارائه خدمات مهندسی در شخص حقوقی نقش ایفا می‌کنند!؟
آخرین اخبار