ترامپ: خواهیم دید ایران با حمله به تاسیسات نفتی عربستان ارتباط داشته یا خیر

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در صفحه توئیتر خود اتهاماتی بی‌اساس را علیه ایران مطرح کرد.

ترامپ: خواهیم دید ایران با حمله به تاسیسات نفتی عربستان ارتباط داشته یا خیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد: به یاد دارید وقتی ایران یک پهپاد را سرنگون کرد آگاهانه گفت که این پهپاد در حریم هوایی آن‌ها بوده در حالی که واقعیت این است که پهپاد اصلا نزدیک آنجا نبوده است.

وی در ادامه ادعاهایش نوشت: آن‌ها سرسختانه به داستانی دامن زدند که دروغی بسیار بزرگ بود. اکنون آن‌ها می‌گویند هیچ ارتباطی با حمله به عربستان سعودی ندارند. خواهیم دید (اینطور هست یا نه)؟

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از حملات ایران را محکوم و ادعا کرد: «آمریکا با متحدان و شرکای خود برای تضمین تامین بازار انرژی همکاری می‌کند و ایران برای تجاوزگری‌های خود مسئول است».

در همین حال سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دست اظهارات و اتهام‌زنی‌های کور و بی‌ثمر غیرقابل‌درک و بی‌معنی هستند».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
منم میگم امریکا خودش زده پالایشگاه سعودی بمباران کرده
آخرین اخبار