رزمایش مشترک روسیه و چین در قزاقستان

وزارت دفاع روسیه از برگزاری رزمایش تسنتر ۲۰۱۹ با حضور بیش از بیش از ۲۰ هزار خودروی نظامی، ۶۰۰ شئی پرنده و ۱۵ کشتی و با مشارکت نظامیان چینی در نزدیکی مرز قزاقستان خبر داد.

رزمایش مشترک روسیه و چین در قزاقستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه رزمایش نظامی بزرگ سالانه خود را با بسیج ۱۲۸ هزار نیرو از جمله نظامیان چینی با پیش فرض مقابله با یک حمله تروریستی در مرکز کشور آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در رزمایش تسنتر ۲۰۱۹ که در منطقه اورنبورگ در نزدیکی مرز قزاقستان برگزار می‌شود، بیش از ۲۰ هزار خودروی نظامی، ۶۰۰ شئی پرنده و ۱۵ کشتی حضور خواهند داشت.

علاوه بر سربازان روسی، نظامیانی از چین، هند، پاکستان و چند کشور آسیای میانه در این رزمایش شرکت خواهند کرد. همچنین حدود ۲۰ هواپیما و بالگرد چینی در این تمرین نظامی حضور خواهند داشت. سناریوی این رزمایش مقابله با کشوری است که ماهیت تروریستی دارد و با روسیه وارد جنگ شده است.

الکساندر فومین, معاون وزیر دفاع روسیه، هفته گذشته گفت: «یک دولت تخیلی در جنوب غرب روسیه شکل می‌گیرد. رهبران آن با سازمان‌های تروریستی بین المللی هم نظر هستند. این کشور خیالی دارای ارتشی توسعه یافته است و تلاش می‌کند به روسیه فشار نظامی وارد کند. افزایش تنش‌ها سرانجام به درگیری نظامی منجر می‌شود».

نخستین مرحله این رزمایش به ایجاد هماهنگی در فرماندهی، مقابله با حملات هوایی و عملیات شناسایی اختصاص خواهد داشت. در مرحله دوم نیز ائتلاف بین المللی که توسط روسیه شکل گرفته است، دست به حملات گسترده علیه دشمن خواهد زد.

روسیه همه ساله در ماه سپتامبر اقدام به برگزاری رزمایش نظامی می‌کند. در جریان رزمایش سال گذشته که در منطقه سیبری شرقی و خاور دور روسیه برگزار شد، ۳۰۰ هزار نیرو شرکت کردند. همچنین ادوات نظامی مدرن روسیه مانند موشک‌های اسکندر که قالبیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، مورد استفاده قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار