گرامیداشت روز اورژانس در اراک / اورژانس استان مرکزی برتر کشوری در حضور بر بالین بیمار

مراسم گرامیداشت روز فوریتهای پزشکی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد اورژانس، روز فوریت‌های پزشکی در مرکز اورژانس خیابان دانشگاه شهر اراک با حضور استاندار مرکزی برگزار شد.

در این مراسم استاندار مرکزی ضمن بازدید از مرکز اورژانس شهری اراک و تجلیل از نیرو‌های شاغل در مدیریت اورژانس ۱۱۵ اراک با کارکنان فورست‌های پزشکی استان مرکزی نشست داشت.

اورژانس استان مرکزی برتر کشوری در حضور بر بالین بیمار

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این نشست گفت: میانگین زمان حضور اورژانس بر بالین بیمار در استان مرکزی ۸ دقیقه است که به شاخص استاندارد نزدیک است و این امر باعث شده استان مرکزی در این زمینه جز استان‌های برتر قرار گیرد.

آقازاده افزود: طبق ارزیابی دستگاه‌های نظارتی میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات اورژانس استان مرکزی بالا است که این امر در سایه تلاش و ایثار نیرو‌های شاغل در این مجموعه است.

او با بیان اینکه ایران در زمره ۱۰ کشور نخست جهان در مواجه با بلایای طبیعی است و اهمیت امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیاد است اضافه کرد: اورژانس از بخش‌های مورد اعتماد مردمی است که با کمترین امکانات و در شرایط سخت کاری به مردم خدمات درمانی ارایه می‌کند.

کمبود پایگاه امدادی در استان مرکزی

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: کمبود پایگاه امدادی در استان مرکزی باعث شده است تا فشار مضاعفی بر روی پایگاه‌های مستقر باشد.

جمالیان افزود: متوسط حضور اورژانس پیش بیمارستانی در جاده‌ها کمتر از ۲۰ دقیقه و در داخل شهر هشت دقیقه است.

۵۷ پایگاه امدادی در استان مرکزی فعال است

بهرامی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی هم گفت: ۵۷ پایگاه امدادی در استان مرکزی فعال است که خدمات ۲۰ پایگاه در محدوده شهر‌ها است و ۳۷ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و چهار موتورآمبولانس نیز در این حوزه فعالیت دارند.

بهرامی افزود: محور اصلی فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی برپایه اخلاق حرفه‌ای و علم و دانش است و تلاش می‌شود تا خدمت رسانی بهتری به بیماران داشته باشیم.

او اضافه کرد: ۲۸۰ نیرو شامل کاردانی، کارشناسی و پنج پزشک با مجموعه اورژانس استان همکاری دارند، اما اورژانس استان ۷۸ نیرو انسانی کمبود دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.