برخورد جدی با رانندگان متخلف سرویس مدارس/ رانندگان بیش از ظرفیت سوار نکنند

رئیس پلیس راه استان همدان از برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلف سرویس مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

برخورد جدی با رانندگان متخلف سرویس مدارس/ رانندگان بیش از ظرفیت سوار نکنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان یکی از دغدغه‌های جدی این مجموعه را با آغاز سال‌تحصیلی جدید، سوار کردن بیش از ظرفیت دانش‌آموزان به سرویس‌های مدارس عنوان کرد و از برخورد جدی پلیس با این نوع تخلف خبر داد.

او بیان کرد: والدین باید از سرویس‌های استاندارد برای جابجایی فرزندان استفاده کنند و اجازه ندهند راننده بیش از ظرفیت خودرو دانش‌آموزی سوار کند.

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: چنانچه راننده بیش از ظرفیت خودرو مسافر سوار کند، در صورت بروز حادثه و جانباختن و مجروح شدن سرنشینان، بیمه دیه آن‌ها را پرداخت نمی‌کند.

عزیزی یادآوری کرد: در صورت استفاده بیش از ظرفیت خودرو، سرنشینان نمی‌توانند از کمربند ایمنی استفاده کرده و احتمال بروز حادثه برای آن‌ها زیاد است.

او یادآوری کرد: سال گذشته یک دستگاه سواری پیکان اقدام به سوار کردن هفت دانش آموز در خودروی خود کرده بود که در جاده روستایی واژگون و  منجر به مجروحیت سرنشینان سواری پیکان شد.

رئیس پلیس راه همدان ادامه داد: عوامل پلیس راه در صورت مواجهه با رانندگانی که بیش از ظرفیت مسافر سوار می‌کنند، نسبت به اعمال قانون و جلوگیری از ادامه مسیر خودرو اقدام می‌کند.

سرهنگ عزیزی همچنین داشتن حداقل ۲۳ سال سن، تاهل و مناسب بودن وضعیت فنی خودرو به ویژه لاستیک و ترمز‌ها را از دیگر مواردری برشمرد که ماموران پلیس راه در صورت مواجهه با سرویس مدارس بررسی می‌کنند.

او بیان کرد: در صورت معیوب بودن سیستم فنی خودرو، بی درنگ وسیله نقلیه متوقف و پلاک تعمیری بر روی آن نصب شده و به تعمیرگاه ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

ظرفیت سرویس‌های مدارس و دغدغه پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.