در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحویل تعدادی از واحد‌های بازسازی شده زلزله کرمانشاه تا پایان سال

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تلاش ما این است تا پایان سال برخی از واحد‌های نیمه کاره را تکمیل و به خانواده‌ها تحویل دهیم.

تحویل تعدادی از واحد‌های بازسازی شده زلزله کرمانشاه تا پایان امسالعزیزالله مهدیان  معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: بعد از زلزله ۵.۹ ریشتری اخیر که در استان کرمانشاه اتفاق افتاد طی بازدیدی که از تمام روستا‌ها صورت گرفت هیچ واحد ساخته شده و حتی بهسازی شده آسیب ندیدند.

او ادامه داد: با اینکه در استان زلزله زده ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب وجود داشت دولت منابع مالی تعمیر و ساخت ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را تامین کرده است.

 معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در مناطق شهری هم حدود ۱۱ هزار واحد تخریب شدند، ولی برای ۱۳ هزار واحد تامین اعتبار صورت گرفت.

مهدیان تصریح کرد: واحد‌هایی که در سال‌های اول تخریب شده بودند مورد بازسازی مجدد قرار گرفتند؛ هم اکنون تمامی روستای آسیب دیده استان کرمانشاه  مورد بازسازی کامل قرار گرفتند و تلاش ما این است تا پایان سال برخی از واحد‌های نیمه کاره را تکمیل و به خانواده‌ها تحویل دهیم.

او در مورد مشکلات تامین سیمان مورد نیاز بازسازی نیز تصریح کرد: ۱۷۰ هزار تن سیمان از طرف  بنیاد مستضعفان برای واحد‌های تخریبی تامین شده  است که البته این سیمان‌ها تنها به واحد‌های تخریبی نوع یک که در زلزله آسیب دیده‌اند تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احیای بافت‌های فرسوده شهری


معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مناطق زلزله زده ۳۵ هزار تن فولاد به قیمت سال قبل به این مناطق واگذار شده است و برای هر واحد احداثی ۱۶۰ کیسه سیمان اختصاص دادیم.

مهدیان بیان کرد: در شهر سر پل ذهاب تعداد مستاجران میزان ۹۰ درصد مردم مستاجر هستند، به همین دلیل تعداد زیادی از مردم زلزله زده کرمانشاه در کانکس قرار دارند که قرار بود برای آن‌ها زمینی اختصاص داده شود اما متاسفانه این امر تحقق پیدا نکرد.

او اضافه کرد: حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در زلزله اخیر تخریب شدند، ولی بیش از ۲۲ هزار واحد روستایی تکمیل و از واحد‌های شهری هم ۶ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است به طور کلی حدود ۸۵ درصد واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده آماده استفاده است.

انتهای پیام/

۹۰ درصد مردم ساکن در منطقه زلزله زده کرمانشاه مستاجر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار