استارت لیست مسابقات وزنه‌برداری جهانی تایلند اعلام شد/ کار سخت شاگردان برخواه برای قهرمانی

استارت لیست مسابقات جهانی وزنه‌برداری در حالی اعلام شد که هیچکدام از وزنه‌برداران ایرانی در صدر جدول دسته خود قرار نگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹، از فردا در پاتایای تایلند آغاز می‌شود. در فاصله یک روز تا شروع این بازی‌ها استارت لیست وزنه برداران حاضر در مسابقات جهانی اعلام شد. هر ۱۰ وزنه بردار مرد ایرانی در گروه A وزنه خواهند زد و این در حالی است که هیچکدام از پولادمردان ایرانی در صدر جدول استارت لیست دسته خود حضور ندارند. در این بین از جمع ۴ بانوی وزنه بردار ایرانی هم فقط الهام حسینی در گروه A قرار دارد.  

استارت لیست مسابقات وزنه‌برداری جهانی تایلند اعلام شد/ کار سخت شاگردان برخواه برای قهرمانی

دسته ۵۵ کیلوگرم مردان: حافظ قشقایی  در این دسته با رکورد ورودی ۲۶۵ کیلوگرم با ۸ وزنه بردار دیگر رقابت می‌کند. ورزشکار کره شمالی با ۲۸۹ کیلوگرم بهترین رکورد ورودی را در اختیار دارد.


بیشتر بخوانید: سرمربی تیم ملی وزنه برداری قول قهرمانی در مسابقات جهانی داد


دسته ۸۹ کیلوگرم مردان: در این دسته محمد زارعی و علی میری که از امید‌های اصلی تیم ملی برای کسب مدال هستند هر ۲ با رکورد ورودی مشابه ۳۷۲ کیلوگرم پس از وزنه بردار ونزوئلایی قرار دارند و فاصله شان با سانچز فقط یک کیلوگرم است.

دسته ۹۶ کیلوگرم مردان: کیانوش رستمی با رکورد ورودی ۳۹۰ و سید ایوب موسوی با ۳۹۲ کیلوگرم ۲ وزنه بردار ایرانی در این دسته هستند و تیان تائوی چینی که از او به عنوان بخت نخست قهرمانی در  این دسته یاد می‌شود با ۴۰۰ کیلوگرم صدرنشین این دسته المپیکی است.

دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان: در این دسته نیز شاگردان محمد حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری با ۲ وزنه بردار حاضر هستند و رضا بیرالوند با رکورد ورودی ۳۹۲ پس از وزنه برداران ارمنستانی و کره‌ای در جایگاه سوم قرار دارد. دیگر   وزنه بردار ایرانی حاضر در این دسته رضا دهدار با رکورد ورودی ۳۸۶ کیلوگرم است.

استارت لیست مسابقات وزنه‌برداری جهانی تایلند اعلام شد/ کار سخت شاگردان برخواه برای قهرمانی


بیشتر بخوانید: لیست نهایی نفرات شرکت‌کننده در مسابقات جهانی وزنه‌برداری مشخص شد


دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان: علی هاشمی تنها وزنه بردار ایران در این دسته است و با رکورد ورودی ۴۱۰ کیلوگرم کار سختی برای قرار گرفتن روی سکوی این دسته دارد. هاشمی در این دسته در جایگاه ششم جدول استارت لیست قرار دارد و ژورائف ازبکستانی با ۴۱۸ کیلوگرم در صدر قرار دارد.

دسته +۱۰۹ کیلوگرم مردان: علی داوودی و محسن دادرس در غیاب سعید علی حسینی در این دسته به مصاف لاشاتا لاخادزه گرجستانی می‌روند.   رکورد ورودی داوودی ۴۴۰ و محسن دادرس، ۴۲۶ کیلو گرم است و تالاخادزه با رکورد ۴۶۰ کیلوگرم بخت نخست قهرمانی در دسته فوق سنگین این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.

اما در بخش بانوان فقط سیده الهام حسینی در بخش A حاضر است که او در دسته ۷۱ کیلوگرم بانوان با رکورد ورودی ۱۶۶ کیلوگرم، در جدول استارت لیست این بازی‌ها در جایگاه ششم قرار دارد. ابریشم ارجمندخواه در دسته B وزن ۷۱ کیلوگرم رکورد ورودی ۱۸۶ کیلویی را به ثبت رسانده  است.    پوپک بسامی در بخش D دسته ۵۵ کیلوگرم و پریسا جهانفکریان در بخش C دسته ۸۷ کیلوگرم به ترتیب با رکورد ورودی ۱۶۶ و ۲۰۶ کیلوگرم حضور دارند.


بیشتر بخوانید: فقط به کسب سهمیه المپیک فکر می‌کنیم


انتهای پیام/

اعلام استارت لیست رقابت‌های وزنه‌برداری جهان در تایلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار