رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

زیست بوم نوآوری و فناوری در گلستان به شکل مطلوب وجود ندارد

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: زیست بوم نوآوری و فناوری در گلستان به شکل مطلوب وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان بعدازظهر چهارشنبه در جلسه رونق تولید که با حضور معاونت علمی رئیس جمهور برگزار شد، اظهارکرد: زیست بوم و اکوسیستم نوآوری و فناوری به شکل مطلوب در گلستان وجود ندارد و اگر این امر نباشد خروجی آن که به رشد و توسعه می‌رسد را نخواهیم داشت.

او افزود: برای ایجاد این اکوسیستم لازم است در مرحله اول کارخانه نوآوری ایجاد شود تا فارغ التحصیلان و ایده داران در آنجا کار کرده و تحت حمایت قرار گیرند.

غفاری بیان کرد: برای اینکه این عمل در گلستان اتفاق بیفتد چند استراتژی به طور همزمان پیگیری می‌شود که ایجاد فضا‌های فیزیکی و حمایت‌های مالی و آموزش دهنگان از آن جمله است.

او گفت: در زمینه ایجاد فضا، امیدواریم که با حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در این سفر به گلستان، بخشی از مشکلات حل شود.

غفاری تصریح کرد: در گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول امروز فضا‌هایی را برای ایجاد کارخانه نوآوری بازدید کردیم و امیدواریم که به زودی تبدیل به مراکز فناوری شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اظهارکرد: در کنار آن نیازمند صندوق پژوهش و فناوری هستیم که با کمک اتاق بازرگانی در حال شکل گیری است و می‌تواند منبع مالی خوبی برای طرح‌های دانش بنیان باشد.

غفاری توضیح داد: رقمی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی است و تنها استان‌هایی می‌توانند از آن استفاده کنند که شرکت دانش بنیان و صندوق دارند.

او ادامه داد: با شتاب دهنده‌ها در سطح ملی صحبت‌هایی شده که از ظرفیت آن‌ها در استان استفاده کنیم و موافقت چند شتاب دهنده را هم گرفتیم.

غفاری گفت: استان در زمینه آی تی ظرفیت خوبی دارد و باید اکوسیستم آی تی آن فعال شود و در همین راستا تعاملاتی با شرکت‌های بزرگ انجام شده است.

 

انتهای پیام/پ

بنیانگذاری پارک علم و فناوری در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.