استقرار مواکب اهواز در پایانه مرزی چذابه

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز از استقرار ۸۶ موکب از این شهرستان در پایانه مرزی چذابه برای ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عزیز الله زارعی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز گفت: ۸۶ موکب از این شهرستان در پایانه مرزی چذابه، ۹۵ موکب نیز در منطقه عین ۲، کوی سیاحی و ملاشیه و ۱۶ موکب در کشور عراق برای ایام اربعین  مستقر می‌شوند و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

او افزود: تعداد ۷۶۰ موکب بین راهی در سطح استان استقرار پیدا می‌کنند که از این تعداد ۲۰۰ موکب به صورت شبانه روزی پخدمات ارائه می‌کنند.

زارعی بیان داشت: فعالیت مواکب اربعین حسینی از ۱۲ مهرماه آغاز و تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد و هر موکب در ایام اربعین حداقل یک هزار پرس غذای گرم پخت می‌کند که در برخی از آن‌ها روزانه ۱۰ هزار پخت نیز در دستور کار دارند همچنین ۴۹ قلم اجناس مورد نیاز بوده که تامین آن در دستور کار کمیته کمک‌های مردمی، جذب و اسکان استان قرار گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز گفت: خرید ۲ هزار تن آرد برای مواکب مستقر نیز مصوب شده و هماهنگی‌های لازم با شرکت غله استان و تامین آب شرب یکی از اولویت‌های اصلی مواکب اربعین اربعین حسینی است که در این زمینه نیز پیش بینی ۶ میلیون بطری آب معدنی شده است.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: ستاد اجرایی تخصصی با محوریت سازمان صنعت معدن و تجارت تشکیل شده که کمیته‌های تخصصی اسکان، آب و یخ، سوخت و تغذیه فعالیت خود را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/م

آماده سازی مواکب برای میزبانی از زائران اربعین

برچسب ها: محرم 98 ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.