خدمات رسانی ۹ بیمارستان وزارت بهداشت به زائران اربعین حسینی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹ بیمارستان وزارت بهداشت در استان در ارتباط مستقیم با زایران ارجمند برای خدمات درمانی هستند.

خدمات رسانی ۹ بیمارستان وزارت بهداشت به زائران اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:۹ بیمارستان وزارت بهداشت در استان در ارتباط مستقیم با زایران ارجمند برای خدمات درمانی هستند ۷ بیمارستان استان به صورت معین آماده همکاری در این زمینه بوده و ۷ بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در زمینه درمان خدمت می‌نمایند و با توجه به نیاز منطقه ۲ بیمارستان صحرایی در منطقه برپا می‌شود.

او بیان کرد: ۴۳ پایگاه شهری و جاده‌ای فوریت‌های پزشکی، ۸۲ نقطه ارایه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، ۵ دستکاه اتوبوس آمبولانس، ۳ فروند بالگرد و ۵ دستگاه‌موتورلانس آماده خدمت امدادی به زائران می‌باشند.

رییسی گفت:  مرکز جامع سلامت شبانه روزی در طول مسیر‌های تردد زائرین، ۶ مرکز شبانه روزی در قصرشیرین و پایانه خسروی، ۳ پست قرنطینه مرزی و همچنین ۵ دستگاه موبایل کلینیک دندانپزشکی به زائرین خدمت بهداشتی ارائه می‌کنند.

او بیان کرد:توجه به تامین آب بهداشتی، مخاطرات زیستی محیطی ناشی از دفع فاضلاب،  آموزش و آگاهی بخشی عمومی و خادمین موکب‌ها درخصوص توزیع مواد غذایی، هماهنگی سازمان‌ها با خادمین سلامت و تدوین برنامه ترافیکی امداد به بیماران و مصدومان احتمالی نیز باید برنامه ریزی صحیح صورت گیرد.

بازوند استاندار کرمانشاه  نیز بیان کرد:  فواصل کوتاه میان شهرهای مسیر تردد زائران اربعین از مرز خسروی و زیرساخت‌های پایانه بین المللی خسروی باعث شده که تردد زائران از این مسیر راحت تر باشد.

او گفت:  از سه شنبه آینده تردد زائران اربعین از مرز خسروی از ۶ صبح تا ۱۸ خواهد بود رصد و رسیدگی وضعیت سلامت و بهداشت زائران اربعین از مهمترین محورهای برنامه های ما در ایام تردد زائران است که مسئولیت این موضوع از نظر سازمانی با وزارت بهداشت است که با توجه به تجربه زلزله سال ۹۶ ، به خوبی از عهده آن برخواهند آمد.

انتهای  پیام/ز

 

تردد زائران اربعین از مرز خسروی

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار