تدوین برنامه جامع گردشگری در شهرستان ها/ آغاز فعالیت‌های بازسازی سراب نیلوفر

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه از بازسازی سراب نیلوفر و تدوین برنامه جامع گردشگری در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حامد سپهری ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت توسعه گردشگری از سال ۸۶ فعالیت خود را به عنوان بازوی توانمند سازمان میراث فرهنگی آغاز کرده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۰ با تخصیص اعتبارات عمرانی فعالیت‌های توسعه زیرسازی را آغاز کرده، افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستانی پروژه‌های مختلفی از جمله سراب کرند، پروژه چم امام حسن (ع) شهرستان قصرشیرین، پروژه توسعه محوطه سازی سد شهدای سنقر و حاشیه رودخانه قره سو را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه بیان کرد: از سال ۹۷ محوطه سازی و ایجاد فضای رفاهی اطراف طاق گرا آغاز شد که با توجه به کمبود نیرو برای نگهداری و حفاظت از آثار تاریخی، با ایجاد امکانات و انگیزه برای ورود بخش خصوصی تصمیم گرفتیم حفاظت آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

سپهری گفت: عملیات انتقال آب پروژه مذکور در مراحل پایانی قرار دارد و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

او افزود: سال ۹۳ هم در راستای سرمایه گذاری، شرکت توسعه گردشگری بازگشت به موضوع بازسازی کاروانسرای شاه عباسی ورود کرد و در این راستا ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۵ هتل کاروانسرای لاله بیستون با ۵ ستاره فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: هتل کاروانسرای لاله بیستون مکاتبات زیادی برای واگذاری مدیریت به استان انجام داد که در نهایت از اردیبهشت سال جاری است مدیریت به استان محول شد.

او افزود: علاوه بر فعالیت برای تحویل هتل، اضافه کردن مجموعه سراب نیلوفر به مجموعه گردشگری استان از دیگر اقدامات شرکت توسعه گردشگری است، زیرا اراضی سراب نیلوفر موقوفه‌ای هستند و متولی موقوفات نیز دادگستری است که در این راستا مذاکرات را با دادگستری انجام دادیم و اراضی سراب نیلوفر را از بهمن سال اجاره کردیم.

سپهری بیان کرد: فعالیت‌های بازسازی سراب نیلوفر آغاز شده البته سال قبل به دلیل بارش زیاد امکان بازسازی نبود، اما از پاییز امسال مجدداً بازسازی از سر گرفته خواهد شد.

او با بیان اینکه پیگیر جذب سرمایه‌گذاران و فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز هستیم، گفت:به منظور شناسایی ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه گردشگری که مغفول مانده است در تلاش هستیم.

او افزود: از مرداد سال قبل موضوع ایجاد هتل در اورامانات به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامت در دستور کار قرار گرفت همچنین از آنجا که یک مهمانسرا بلااستفاده بود با استاندار مذاکرات لازم درباره واگذاری ساختمان مذکور به شرکت توسعه گردشگری انجام شد و در نهایت تجهیز و بازسازی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: ظرف یک ماه آینده یک هتل در اورامانات به بهره‌برداری و افتتاح می‌رسد.

سپهری گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌ها و بهره برداری از سد‌های کشور تفاهم نامه‌ای در سطح کلان منعقد شده و در ششمین کارگروه گردشگری شناسایی طرفیت‌های سد‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری برای توسعه و بهره برداری سد‌ها توسط بخش خصوصی انجام شد، افزود: در این راستا اقدامات مربوط به دو سد شهدا و جامیشان سنقر در دستور کار قرار گرفت بازدید قرار گرفت البته سد‌های زمکان و آزادی هم دارای ظرفیت‌های هستند.

او با بیان اینکه در قصر شیرین هم در راستای ایجاد ظرفیت گردشگری مکاتباتی با بنیاد مستضعفین انجام شده، افزود: برای دیگر سد‌های استان نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

سپهری بیان کرد: در سال گذشته اعتبار سنجی لازم برای شناسایی طرح‌های توسعه‌ای به عمل آمد و در حال حاضر شش طرح در سطح استان کرمانشاه در دستور کار دارد که به زودی در کارگروه گردشگری مصوب می‌شود.

او عنوان کرد: گردشگری مجازی از طریق یک هتل کاروانسرا در دستور کار قرار دارد و در مجموعه قوری قلعه و سراب نیلوفر هم زیرساخت‌های مخابراتی در دست انجام است.

سپهری گفت: به منظور توسعه صنعت گردشگری دسترسی به جاده‌های استاندارد و بین المللی لازم است که این جز وظایف شرکت توسعه گردشگری نیست.

او افزود: برای ساماندهی مشکلات جاده سراب نیلوفر موضوع را به اطلاع استانداری و راهداری رساندیم که در این راستا بهبود فضای جاده انجام شد.

سپهری با تاکید بر اینکه برنامه جامع شهرستان‌ها برای توسعه گردشگری تدوین شده گفت: اگر تقسیمات سیاسی اجازه دهد مجموعه آب درمانی در سراب آبگرم هرسین احداث خواهد شد.

او افزود: انتقاد‌های زیادی درباره سراب نیلوفر مطرح شده که اگر موضوع اراضی موقوفی آن مرتفع شود سرمایه گذار بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری است.

سپهری گفت: گونه‌های نیلوفر نیز هنگامی که دریاچه سراب نیلوفر به خاطر کم آب شدن خشک شد، از بین رفتند که با همت یکی از فعالین محیط زیست سال گذشته ۸۰ بوته گل نیلوفر و طی دو ماه اخیر نیز ۳۰ گونه دیگر در سراب نیلوفر کاشته شد که در بهار سال آینده دوباره گل‌های نیلوفر شکوفا خواهمد شد با این حال لازم است که فرهنگ مردم برای استفاده از اماکن گردشگری افزایش یابد.

او افزود: مجموعه غار قوری قلعه از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه است که در سطح ملی هم مطرح است و در این راستا طرح جامع غار قوری قلعه تهیه و به تصویب کارگروه گردشگری رسیده همچنین پروژه‌هایی برای آن تعریف شده که نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

سپهری گفت: شماری از افراد محلی در محوطه غار قوری قلعه برای خود حقوقی قائل هستند که به منظور ساماندهی این افراد از طریق دادستانی روانسر وارد عمل شده ایم.

او بیان کرد: هدایت سرمایه گذاران به سمت پروژه‌های گردشگری وظیفه سازمان میراث فرهنگی است و از قبل نیز جای خالی ایستگاه‌های اطلاع رسانی گردشگری در جلسات متعدد عنوان شده است.

این مسئول افزود: با توسعه تکنولوژی درصدد هستیم از طریق اپلیکیشن‌های گردشگری اطلاعات کامل در اختیار گردشگران قرار گیرد درصدد هستیم از طریق اپلیکیشن‌های گردشگری اطلاعات کامل در اختیار گردشگران قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

مجموعه غار قوری قلعه از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.