مدیرعامل بورس انرژی خبر داد؛

عرضه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی

حسینی از عرضه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در معاملات امروز خبر داد.

عرضه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در معاملات امروزبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی از عرضه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در معاملات امروز خبر داد و گفت: این اوراق امروز (۲۷ شهریور) و تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان که از مجموعه شرکت‌های فرعی صندوق بازنشستگی کارکنان نفت محسوب می‌شود، به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی در نماد‌های «سمیعا ۹۹۱» عرضه خواهند شد.

وی افزود: در مجموع ۷۶۰ هزار و ۱۳۲ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فاز‌های ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه شش میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۰ ریال برای هر قرارداد، امروز چهار شنبه و در یک روز کاری عرضه اولیه می‌شوند. این عرضه اولیه بخشی از تامین مالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان است که در یکسال و در سه مرحله انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۹ عرضه میعانات گازی در بورس انرژی


به گفته وی، مدت و سررسید قرارداد‌های مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی یکساله یا به عبارتی یکسال پس از شروع دوره عرضه اولیه با نرخ سود روز شمار ۱۷.۵ درصد بوده و اوراق مذکور از طریق شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز معاملات سلف موازی استاندارد عرضه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: دامنه نوسان قیمت روزانه این اوراق نامحدود بوده و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به تامین مالی موفق ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اخیر دولت از طریق انتشار اوراق سلف نفت خام در بورس انرژی گفت: بورس انرژی تلاش کرده با تقویت بازار مالی کشور از طریق بستر سازی و تعریف ابزار‌های مالی مختلف ضمن فراهم کردن امکان تامین مالی موثر بنگاه‌ها و واحد‌های اقتصادی از بازار سرمایه به افزایش سهم تامین مالی بلند مدت در اقتصاد کمک کند.

وی در پایان افزود: شفافیت در بازار سرمایه نه تنها به همه ذینفعان بلکه به قانون‌گذار، سیاست‌گذار و دولت نیز در برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و ایجاد شفافیت مالی کمک می‌کند و این در حالی است که تامین مالی کم‌هزینه و بلندمدت توسط تولیدکنندگان بخش انرژی در بازار سرمایه می‌تواند طیف وسیعی از کالا‌ها در بورس انرژی را قابل تصور و منطقی سازد.

انتهای پیام/

تامین مالی موفق ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت از طریق انتشار اوراق سلف نفت خام

برچسب ها: اخباراقتصادی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار