اخبارحوادث بیست و هفتم شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری کلاهبردار ۸۰ میلیارد ریالی در "برخوار/ توقیف البسه خارجی قاچاق در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هفتم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هفتم شهریور ماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری کلاهبردار ۸۰ میلیارد ریالی در "برخوار

سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر اینکه فردی مبلغ زیادی را از یک صندوق قرض الحسنه کلاهبرداری و متواری شده، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "برخوار" وارد عمل شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این فرد با به دست آوردن اعتماد متصدیان یک صندوق قرض الحسنه و با ترفند راه اندازی یک کار پرسود و پرداخت سودی بالا مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تحت عنوان وام دریافت کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "برخوار" پس از هماهنگی‌های لازم به صورت ویژه وارد عمل شدند و موفق شدند محل اختفای متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: تطمیع قربانیان پس از اعتماد سازی در کنار ضعف آگاهی آنان از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداران برای رسیدن به مقصودشان بوده و لازم است شهروندان در نظر داشته باشند افراد کلاهبردار در بسیاری مواقع ظاهری شیک و فریبنده دارند.
 

توقیف البسه خارجی قاچاق در اصفهان

سرهنگ"حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه روند سرکشی از انبارها، باربری‌ها و محل‌های تخلیه بار سطح شهر اصفهان از دپوی کالای قاچاق در یکی از انبار‌های سطح شهر مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی از محل بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۹ کیسه البسه خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه و نگهداری می‌شدند، کشف و توقیف شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با تاکید بر تداوم این گونه بازدید‌ها و اقدامات کنترلی به مسئولان و صاحبان انبار‌ها هشدار داد و گفت: در صورتی کالای قاچاقی در انباری کشف شود صاحب آن انبار بایستی نسبت به آن پاسخگو باشد و ماموران برابر قانون با وی برخورد خواهند کرد.
 

جوان جویای کار در دام کلاهبردار سایبری گرفتار شد

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان به این پلیس مبنی اینکه با مشاهده آگهی کار در منزل در سایت دیوار با فرد آگهی دهنده تماس و مبلغ ۵ میلیون ریال به عنوان هزینه ثبت نام و تشکیل پرونده پرداخت و پس از آن پاسخگوی تماس نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد متهم علاوه بر فرد مذکور، از افراد دیگری نیز به همین روش کلاهبرداری کرده است، سرانجام با بررسی‌های تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: وی پس از مشاهده مستندات پلیس، ضمن اقرار به جرم خود اظهار داشت که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی با حقوق و مزایای فریبنده و اغوا کننده کردم و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان تلفن همراه خود را از دسترس خارج می‌کردم.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.
 

توقیف ۵ دستگاه ال‌ای دی قاچاق در شهرضا

سرهنگ "صادق کاظم زادفرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آنهارا متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۵ دستگاه ال‌ای دی خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه راننده دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا تاکید کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

برادران مواد فروش در کاشان دستگیر شدند

سرهنگ علی پورکاوه فرمانده انتظامی کاشان، گفت: ماموران کلانتری ۱۳علوی کاشان، با اجرای طرح ارتقاءامنیت اجتماعی و در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی به همراه برادرش در سطح شهر کاشان اقدام به فروش مواد مخدر می‌کند موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او، تصریح کرد: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی عاملان فروش مواد افیونی را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی موفق شدند متهمان را دستگیر کنند.

به گفته او، نیروی انتظامی متهمان را به همراه یک کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک آماده عرضه و مقادیر قابل توجهی مشروب الکلی دست ساز داخل مخفیگاهشان دستگیر کرد.

سرهنگ پورکاوه، در پایان اظهار داشت: متهمان به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.