وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

نباید از نفت به عنوان یک سلاح استفاده کرد

زنگنه گفت: آمریکایی‌ها نگران امنیت عرضه نفت هستند و ما هم همواره گفته‌ایم که برای امنیت عرضه و منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد.

نباید از نفت به عنوان یک سلاح استفاده کردبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا روند برداشت بیشتر ایران از میدان گازی پارس جنوبی از قطر ادامه خواهد داشت؟ اظهار کرد: خوشبختانه از سال ۹۷ برداشت ما روزانه بیشتر شده است و این روند هم ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا واحد‌های دیگر ما هم تثبیت می‌شوند و تولید بیشتری از دریا خواهیم داشت درنتیجه تولید ما تا آخر امسال به ۷۵۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

او در پاسخ به سوالی درخصوص تحرکات آمریکا در بازار نفت پس از حادثه آرامکو، گفت: آمریکایی‌ها نگران امنیت عرضه نفت هستند و ما هم همواره گفته‌ایم که برای امنیت عرضه و منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: سوئیفت را دور می‌زنیم/ تحریم آمریکا کمک کرده دلار از صحنه مبادلات ما حذف شود


وزیر نفت افزود: نفت سلاح نیست بلکه کالای عمومی مورد نیاز همه بشریت است و باید گذاشت جریان آن به‌صورت آزاد در بازار‌ها انجام شود.

زنگنه در پاسخ به سوالی درخصوص انعقاد قراداد‌های نفتی با شرکت‌های روسی و چینی، گفت: روس‌ها در این زمینه بهتر هستند، اما چینی‌ها فعلا خیلی در این حوزه فعال نیستند.

وزیر نفت در واکنش به خبری مبنی بر درخواست عربستان برای واردات بنزین از ایران، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

او در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از بازار نفت بعد از حادثه آرامکو چیست و بازی ایران در این شرایط چگونه خواهد بود؟، گفت: فکر می‌کنم آثار آن کوتاه مدت است.

زنگنه در خصوص تاثیرات این حادثه بر فروش و قیمت نفت تصریح کرد: برای همه است و فرقی ندارد.

وزیر نفت در خصوص نحوه فروش نفت ایران و اینکه آیا می‌توانیم این کار را به راحتی انجام دهیم یا خیر، گفت: راحت که نه، ولی می‌فروشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار