امروز در بازار‌های جهانی؛

قیمت هر اونس طلا به ۱۵۰۲ دلار و ۹ سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به رقم ۱۵۰۲ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۰.۲۳ درصد کاهش داشت و به ۱۵۰۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا به ۱۵۰۲ دلار و ۹ سنت رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه تصمیم فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره سرمایه گذاران موضع محتاطانه خود را در بازار حفظ کرده‌اند، قیمت طلا امروز شاهد تغییری اندک بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به رقم ۱۵۰۲ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۰.۲۳ درصد کاهش داشت و به ۱۵۰۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.


بیشتر بخوانید:قیمت هر اونس طلا با ۸.۵ دلار کاهش به ۱۴۹۱ دلار رسید


در حالی که بازار‌های نفت در حال خروج از شوک ناشی از حمله به تأسیسات نفتی عربستان هستند و بازار‌های بورس جهان در آستانه اتخاذ سیاست پولی جدید بانک مرکزی آمریکا تغییر اندکی را شاهد بوده‌اند، ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۷ هفته گذشته باقی ماند.

بر اساس برآورد مؤسسه فد واچ، تجار شانس کاهش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره در پایان نشست امروز فدرال رزرو را حدود ۵۱ درصد ارزیابی می‌کنند.

میزان بازده بخش تولید آمریکا در ماه اوت افزایش قابل توجهی داشته که عمدتاً ناشی از افزایش تولید ماشین‌آلات و سایر کالا‌ها بوده است. اما چشم‌انداز فعالیت کارخانه‌ها به‌دلیل تبعات ناشی از تنش‌های تجاری و کند شدن رشد اقتصاد جهان ضعیف ارزیابی شده است.

یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه با هدف افزایش بیشتر تنش بین ریاض و تهران مدعی شد که حملاتی که موجب فلج شدن تأسیسات نفت عربستان شده از جنوب‌غرب ایران انجام گرفته است.

در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه گفت، دولتش ممکن است قبل از انتخابات ریاست جمهوری توافقی تجاری با چین امضا کند، یا اینکه ممکن است روز بعد از انتخابات توافقی به دست بیاید.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار اقتصادی ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار