محمدعلی الحوثی: اظهارات روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره یمن بیانگر واقعیت‌هاست

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با ارسال پیام‌هایی توئیتری از موضع روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در قبال یمن حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره تحولات اخیر یمن واکنش نشان داد و آن را نشان از نگرش دقیق به واقعیت‌ها دانست.

محمدعلی الحوثی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: «یمن هر روز در معرض بمباران‌های سعودی قرار دارد و افراد بی‌گناه در یمن روزانه کشته می‌شوند و مردم یمن مجبور شدند به این جنایت‌ها پاسخ دهند». این بخشی از اظهارات حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است. این نوع اظهارات نشان دهنده اجماع و اتفاق نظر در این زمینه است که (ادامه) جنگ بیهوده است. البته موضع این رؤسای جمهور در کنفرانس مطبوعاتی (در آنکارا) دلایل سیاسی خود را دارد. بنابراین این نوع اظهارات بیهوده گویی نیست بلکه حساب شده مطرح می‌شود.

محمد علی الحوثی در توییت دیگری نیز با اشاره به اظهارات اردوغان نوشت: «یمن باید در زمینه بازسازی کشور در سریع‌ترین زمان ممکن عجله کند زیرا در حال حاضر قادر به ایستادن بر روی پای خود نیست» این اظهارات رئیس جمهور ترکیه بسیار با دقت مطرح شده است و نشان از عمق نگرش به واقعیت‌هاست و موضع مثبت و درستی است. این اظهارات به دور از تصمیم‌گیری‌های کارشناسان رژیم‌های متجاوز است زیرا این کارشناسان اهدافی غیر واقعی را که تنها به ویرانی و کشتار در جنگی شکست خورده منتهی می‌شود مطرح می‌کنند.

عربستان در پی حمله پهپادی روز شنبه نیرو‌های انصارالله یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو نیمی از توان تولید نفت خام خود را از دست داد. (اینجا)

جنبش انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که در صورت متوقف نشدن جنایات و دشمنی عربستان و محاصره مردم یمن به حمله علیه رژیم آل سعود ادامه می‌دهد و این را حق مشروع خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار