در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازده ۲۵ درصدی بورس علی رغم ریزش ۷ هزار واحدی/ بازار‌ها همواره تحت تاثیر جنگ‌های روانی هستند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هم اکنون علی رغم ریزش ۷ هزار واحدی شاخص بورس، بازده سرمایه ۲۵ درصدی گزارش شده است.

بازده ۲۵ درصدی بورس علی رغم ریزش ۷ هزار واحدی/ بازار‌ها همواره تحت تاثیر جنگ‌های روانی هستندفرزین آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ریزش قابل توجه شاخص بورس طی معاملات امروز بازار سرمایه اظهار کرد: در این روز‌ها که بازار سرمایه پربازده است، بعد از کسب ۷۰ درصد بازدهی قبل از پایان ۶ ماه سال ۹۸ شرایط صعودی و نزولی اجتناب ناپذیر است.

او افزود: به خصوص زمان‌هایی که یک مقدار ابعاد روانی حاکمیت بیشتری پیدا می‌کند و شایعات افزایش پیدا می‌کند، به نسبت برهه‌های حساس بر این بازار سوار می‌شوند، برای مثال همانطور که گمانه زنی‌ها درباره عربستان آرامکو در بازار سرمایه بین المللی هم اثر گذار بوده بر بورس تهران نیز بالاخره اثر خود را می‌گذارد.

آقابزرگی تاکید کرد: هفته گذشته به علت افزایش تنش‌های سیاسی در بحث عربستان و آرامکو، نرخ جهانی نفت در دقایقی شاهد ریزش ۱۵ درصدی بود، تجربه‌ای که در ۲ تا ۳ روز گذشته اتفاقی بی سابقه در ۲۰ سال گذشته را به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید: سقوط بی سابقه بورس / ریزش ۷ هزار واحدی در پایان معاملات


این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بورس ما هم مستثنی از جو‌های روانی نیستند برای مثال در یک هفته گذشته بالغ بر ۲ تا ۳ هزار واحد مثبت داشتیم و طبیعی است با ایجاد تنش‌های جهانی و کسب سود و بازدهی کوتاه مدت برخی صنایع، تا حدودی اصلاح قیمتی صورت بگیرد، ولی این امر به منزله تغییر روند بازار سرمایه نیست. با این حجم معاملات امکان تغییر روش یا اصلاح قیمتی جهشی اصلا وجود ندارد.

آقا بزرگی تاکید کرد: با ثابت بودن شرایط فعلی روند به طور خودکار اصلاح می‌شود و جای نگرانی مبنی بر ریزش و زیان ده بودن سهام‌ها در بازار سرمایه وجود ندارد؛ بنابراین به سهام داران خرد و کلان در بازار سرمایه این هشدار را می‌دهیم که تصمیمات عجولانه نگیرند و سهام خد را سریع از بازار سرمایه خارج نکند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: سال ۲۰۱۱ درست در زمان ۱۱ سپتامبر به شدت عرصه بین المللی تحت تاثیر جو روانی حادثه برج‌های ۲ قلو قرار گرفت و بورس‌های جهان با ریزش‌های قابل توجهی رو به رو شدند، اما این روند بعد از گذشت یک ماه به حالت عادی بازگشت و منجر شد تا کسانی که با ترس از زیان از بازار خارج شدند بازندگان عرصه بورس و کسانی که تازه وارد بورس شده بودند برندگان اصلی بازار سرمایه باشند. هم اکنون علی رغم ۸ هزار واحد ریزش شاخص بورس، ۲۵ درصد رشد رادر بازده سرمایه تجربه کردیم.

انتهای پیام/

بازار سرمایه در مقطعی تاثیرپذیر جو روانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
لطفا در صورت امکان از اینکه چجوری توی بورس شرکت داشته باشیم هم حرفی بزنید. ما نمیدونیم باید چجوری بریم تو بورس که سود کنیم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز بله در دوره های قبل ما این کار را انجام داده ایم ولی حتما در مصاحبه های بعدی نحوه ورود و خرید سهام رو به وفور توصیح خواهم داد
آخرین اخبار