معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

قوانین جلوگیری از تنظیم قولنامه های عادی در دفاتر مشاوران املاک تدوین می شود

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حال تدوین قوانینی هستیم تا از نوشتن قولنامه‌های عادی در دفاتر مشاوران املاک جلوگیری شود.

در حال تدوین قوانینی هستیم تا از نوشتن قولنامه‌های عادی در دفاتر مشاوران املاک جلوگیری شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، سیدمحمد هاشمی مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: در حال تدوین قوانینی هستیم تا از نوشتن قولنامه‌های عادی در دفاتر مشاوران املاک جلوگیری شود.

او افزود:  با جلوگیری از نوشتن قولنامه های عادی در این دفاتر می‌توان  مشکلات زیادی را کاهش داد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر قوانین و مقررات در حوزه فعالیت‌ها و امور ثبت اسناد و املاک به درستی اجرا شوند نیازی به تشکیل پرونده در این زمینه و مراجعه به محاکم قضایی نیست.

سیدمحمد هاشمی مقدم افزود: سعی داریم از طریق بسط و گسترش خدمات الکترونیک و تسهیل امور ثبت اسناد و املاک، مردم بدون نیاز به مراجعه به ادارات ثبت اسناد، خدمات خود را دریافت کنند که این امر مستلزم زمان و تخصیص اعتبار است تا بتوانیم هدفگذاری‌های انجام شده در این زمینه را عملیاتی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت رسمیت بخشی به مالکیت‌ها در کاهش اختلافات و طرح دعاوی گفت: آگاهی بخشی به مردم به منظور ثبت رسمی عقود و معاملات موجب شفافیت هر چه بیشتر و ساماندهی به حوزه تثبیت مالکیت‌ها می‌شود.

صالحی افزود:اگر اسناد، ثبت رسمی شوندبرای حل اختلافات، نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نیست و می‌توان به صورت مستقیم از طریق دایره اجرائیات ثبت اسناد و املاک اقدام کرد.

او گفت: براساس اعلام اداره کل ثبت اسناد املاک هرمزگان برای ۹۸ درصد از اراضی ملی اسناد مالکیت صادر شده و  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

 مدیرکل سابق ثبت اسناد هرمزگان در این مراسم گفت: نقشه کاداستری تمام شهر‌های استان ترسیم شده  که از این میزان ۲۳۴ هکتار مربوط به اراضی شهری و ۱۵۳ هکتار آن کشاورزی و روستایی است.

سید مهدی هاشمی افزود: اطلاعات بیش از پانصد و هفتاد و نه هزار  قطعه زمین در بانک اطلاعاتی این اداره کل وارد شده و ۲ هزار نقشه تفکیکی روستا‌ها نیز ترسیم شده است.

او گفت: ۸۰ هزار سند روستایی و شهری مربوط به شهر‌های زیر پنج هزار نفر صادر شده  و بیش از هزار قطعه زمین وقفی به مساحت ۲۰۲ هکتار نیز سند دار شده اند.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: در حوزه عمرانی با تکمیل و بهره برداری از ساختمان ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های بندرعباس، قشم، پارسیان و ابوموسی بیش از ۶ هزار متر مربع به فضای ساختمان‌های ثبت اسناد استان استان افزوده شده است.

سید مهدی هاشمی از ایجاد شش ایستگاه ثابت ماهواره در استان برای اجرای طرح شمیم خبر داد گفت: در نتیجه این اقدامات درصد خطا به صفر رسیده است.

او افزود:تمام نقشه‌های ثبتی هرمزگان ، پرونده‌ها و دفاتر استخراج ،اسکن و به روز رسانی شده و بیش از یازده میلیون برگ آرشیو شده است.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: با توجه به ثبت الکترونیک در ادارات ثبت اسناد استان هم اکنون ۹۹.۳ درصد استعلامات و ۹۹.۸ درصد خلاصه معاملات ثبتی در کمتر از دو روز صورت می‌گیرد.

سید مهدی هاشمی افزود: در سنوات گذشته بیش از شش هزار میلیارد ریال مطالبات وصولی از طریق اجرای ثبت انجام شده که عمده وصولی‌ها از بانک‌های دولتی و خصوصی بوده است.

او گفت: در هفت سال اخیر بیش از ۹۵ هزار واقعه ازدواج و ۱۸ هزار واقعه طلاق در استان هرمزگان ثبت و بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان درآمد استان بوده که به حساب خزانه واریز شده است.

در پایان این مراسم با قرائت حکم انتصاب، سید عبدالرسول حسینی به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان معرفی و از خدمات سید مهدی هاشمی تقدیر شد.

انتهای پیام/ ب

جلوگیری از تنظیم قولنامه های عادی در دفاتر مشاوران املاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.