در واکنش به ادعا‌های واهی رژیم صهیونیستی و امارات مطرح شد؛

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی: رژیم صهیونیستی، تهدید جدی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است/ ضرورت شفافیت حداکثری در برنامه هسته‌ای امارات

در پی ادعا‌های بی اساس و واهی نماینده رژیم صهیونسیت و نیز اظهارات غیرمرتبط امارات در کنفرانس عمومی آژانس علیه کشورمان، نماینده کشورمان در این نشست به آن‌ها واکنش جدی نشان داد.


نماینده ایران: رژیم صهیونیستی، تهدید جدی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی/ ضرورت شفافیت حداکثری در برنامه هسته‌ای اماراتبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ این دیپلمات کشورمان در پی ادعا‌های بی اساس و واهی نماینده رژیم صهیونسیت و نیز اظهارات غیرمرتبط امارات در کنفرانس عمومی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با داشتن سابقه دیرینه در سیاست‌های فرصت طلبانه جهت انحراف توجهات از رفتار‌های وحشیانه و غیر انسانی خود علیه مردم فلسطین و دیگر کشور‌های خاورمیانه، یکی از منابع اصلی بحران، بی ثباتی، رنج و خشم در تاریخ اخیر این منطقه بوده است. وی افزود: بسیار مضحک است رژیمی که تمامی معاهدات عدم اشاعه و خلع سلاحی را نادیده گرفته و همه انواع سلاح‌های کشتار جمعی را تولید کرده، به طور بی شرمانه‌ای یک کشور عضو ان. پی. تی را که مواد و تاسیسات هسته‌ای اش تحت پادمان‌های آژانس می‌باشد، موعظه می‌کند. همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شفاف‌ترین شیوه انجام می‌گیرد و تحت راستی آزمایی آژانس قرار دارد.

در بخش دیگری از این پاسخ، ضمن اشاره به اینکه علیرغم حمایت جامعه بین المللی از برجام، با این حال این رژیم و عده اندک دیگر، اقدامات خرابکارانه گسترده‌ای را جهت تضعیف این دستاورد انجام داده اند، آمده است: امیدواریم که چنین تلاش‌های ناامید کننده‌ای سبب انحراف توجهات بین المللی از جرائم و جنایات رژیم اسرائیل و برنامه سلاح‌های هسته‌ای آن نشود. اسرائیل بایستی سلاح‌های هسته‌ای خود را رها کند و بدون هیچ تاخیر یا پیش شرطی به معاهده عدم اشاعه پیوسته و همه تاسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های کامل آژانس قرار دهد.

در پاسخ به ادعا‌های امارات نیز، نماینده کشورمان گفت: ایران، منشأ ثبات در منطقه است

نماینده کشورمان ضمن اعلام اینکه ایران اهمیت بالایی را برای ایمنی هسته‌ای قائل بوده و دولت‌ها مسئولیت اصلی در این حوزه را دارند، افزود: ایران بالاترین استاندارد‌ها را در ساخت و راه اندازی تاسیسات هسته‌ای خود بکار گرفته و معتقد است که فرهنگ و ظرفیت‌های فنی ملی، عناصر ضروری برای بکارگیری استاندارد‌ها هستند و نمی‌توان به راحتی و با یک خرید فوری و واردات برخی تجهیزات، موضوع ایمنی را تکمیل کرد.

نماینده کشورمان در بخش دیگری از پاسخ خود با تاکید بر اینکه ایران به طور شفاف نشان داده که منشا اصلی امنیت و ثبات در منطقه بوده و این را در موقعیت‌های گوناگون از جمله مبارزه و شکست تروریسم که توسط برخی دولت‌های داخل و خارج از منطقه ایجاد و تجهیز شدند، ثابت نموده، افزود: این دسته از دولت‌ها به طور شفاف و مکرر نشان داده اند که در تجاوز به کشور‌ها و وارد شدن در جنگ‌های ویرانگر هیچ تردیدی نداشته و حتی جهت رسیدن به اهداف نامشروعشان، از گروه‌های تروریستی شناخته شده بین المللی مانند القاعده و داعش حمایت و استفاده می‌کنند.

در بخش پایانی واکنش کشورمان نیز آمده است: در حالی که استفاده صلح آمیز انرژی هسته‌ای حق انکار ناپذیر همه دولت‌ها است، با این حال، ایران یک برنامه هسته‌ای شفاف و به خوبی تثبیت شده را دارد. ما قویا توصیه می‌کنیم که تازه وارد‌ها به حوزه هسته‌ای در منطقه از جمله امارات، شفافیت حداکثری را از خود نشان داده و از هر گونه انحراف در برنامه صلح آمیز هسته‌ای خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چرا آمریکا واورپا به تسلیحات اتمی اسراییل واکنشی نشان نمیدهد در عوض از دفاع مشروع مردم یمن نگران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چرا آمریکا واورپا به تسلیحات اتمی اسراییل واکنشی نشان نمیدهد در عوض از دفاع مشروع مردم یمن نگران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
چرا آمریکا واورپا به تسلیحات اتمی اسراییل واکنشی نشان نمیدهد در عوض از دفاع مشروع مردم یمن نگران شده
آخرین اخبار