پرونده‌های مُسن قضایی در کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف می‌شوند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پرونده‌های مُسن قضایی باید تعیین تکلیف شوند، گفت: پرونده های مُسن(رسوبی) در شعب سبب عدم ارتقاء امتیاز عملکردی در محاکم و دادسرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دادگستری شهرستان کهگیلویه گفت: مسئولان دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های مختلف نسبت به آسیب شناسی پورنده‌های رسوبی اهتمام جدی داشته باشند و نسبت به اختصاص اوقات رسیدگی فوق العاده به این پرونده‌ها و مختومه کردن آن‌ها اقدام کنند.

او عنوان کرد: ضروری است قضات نسبت به تکریم ارباب رجوع، گوش دادن به اظهارات طرفین پرونده، متانت و آرامش نسبت به درخواست اصحاب دعوا حساسیت داشته باشند.

نگین تاجی با تاکید بر اینکه تکریم ظاهری ارباب رجوع بدون شک دوام ندارد، تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع ضمن انجام وظایف قانونی و انجام درست تکلیف و رعایت احترام جزو اولویت‌های یک قاضی باید باشد.

او ابراز کرد: احقاق حق مراجعان و حقوق عام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه قضایی است و نباید فراموش کنیم در برخی مواقع یک ملک تمام دار و ندار خانواده و یا یک فرد است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری اجرایی شده که وظیفه ما حفظ اقتدار و شأن دستگاه قضایی است.

نگین تاجی افزود: با هدف تشویق همکاران قضایی در شهرستان‌های مختلف استان، هیئت تحریریه کیفیت آراء قضایی یاسوج تشکیل و در دیگر حوزه‌های قضایی استان این کار انجام می‌شود.

او برگزاری نشست‌های علمی در ارتقاء سطح کیفی صدور آراء قضایی را مؤثر دانست و ادامه داد: نشست‌های علمی قضات یکی از ملاک‌های ارزیابی بوده و شیوه برگزاری، نوع سوال و ارائه پاسخ اهمیت زیادی دارد.

نگین تاجی ادامه داد: با هدف آشنایی مردم مناطق مختلف استان بویژه در روستا‌ها آموزش‌های حقوقی به صورت رایگان و هدفمند در مدارس و مساجد در دستور کار است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت متنفذین، ریش سفیدان، سادات جلیل القدر، روحانیون، ائمه جمعه، شورا‌های حل اختلاف و مسئولان شهرستانی برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص موثر است.

انتهای پیام/غ

پرونده های رسوبی تعیین تکلیف شوند

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.