مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور:

ابتلاء 66 هزار نفر به ایدز در کشور/ شاهد افزایش گرایش زنان به مواد مخدر هستیم

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: در گذشته 19 درصد ابتلا به ایدز براثر روابط جنسی غیرایمن بوده که در سال‌های اخیر این آمار به 41 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید حسن موسوی در نشست  شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید موسی خادمی استاندار برگزار شد با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: براساس سخنان مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در حوزه آسیب‌های اجتماعی این بخش در برنامه ششم توسعه به صورت ویژه دیده شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امنیت اجتماعی پایدار با تقویت حوزه اجتماعی و فرهنگی محقق می‌شود، بیان کرد: براساس آخرین آمار دستگاه قضایی کشور آمار پرونده‌های قضایی 15 میلیون و 200 هزار پرونده است و آمار ورودی زندانیان ما بیش از 400 هزار نفر است که آمار بسیار بالایی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار شیوع شناسی 4 میلیون و 400 هزار معتاد در سطح کشور وجود دارد که در این زمینه شاهد افزایش گرایش زنان به مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه سن گرایش به مواد مخدر کاهش پیدا کرده، افزود: 19 میلیون از جمعیت کشور در 870 منطقه و یک هزار و 100 محله ناکارآمد شهری مانند سکونت‌گاه‌های غیررسمی، بافت فرسوده، بافت تاریخی و حاشیه شهرها زندگی و حداقل خدمات را دریافت می‌کنند که در سند بهسازی قرار شد به این موضوع توجه شود.

خشونت در استان کهگیلویه و بویراحمد جزو اولین جرائم است

موسوی با بیان اینکه خشونت دومین پرونده محاکم قضایی کشور است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد خشونت اولین جرم است.

مشاور سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه 23 درصد مردم حداقل یک درصد اختلالات روانی را دارند، گفت: 30 درصد زنانی که سرپرست خانوار هستند در اثر تصادف ، فوت و معلولیت همسر سرپرست خانوار می‌شوند.

وی با بیان اینکه 66 هزار نفر در کشور به ایدز مبتلا هستند، افزود: در گذشته 19 درصد ابتلا به ایدز براثر روابط جنسی غیرایمن بوده که در سال‌های اخیر این آمار به 41 درصد افزایش یافته است.

این مسؤول با بیان اینکه نیازمند کار کردن در حوزه اجتماعی هستیم و این حوزه نباید در حاشیه باشد، گفت: سند سلامت اجتماعی در حال تدوین است و پیشنهاد می‌کنم در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این سند نوشته شودو  ما در انجمن مددکاران و بهزیستی آماده همکاری با این استان هستیم.

موسوی با اشاره به سند استانی پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استانی که دارای روابط اجتماعی بالا است سند پیشگیری و مقابله تدوین و آسیب‌های اجتماعی کنترل شود.

وی اضافه کرد: در سطح کشور از هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود، در استان تهران از هر 3 ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود و در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر 5 ازدواج یک مورد طلاق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.