نخستین جشنواره انگور، فرصتی برای معرفی توانمندی‌های روستائیان

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: جشنواره انگور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری روستایی شهرستان کوار است.

نخستین جشنواره انگور، فرصتی برای معرفی توانمندی‌های روستائیانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدکمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: جشنواره انگور فرصتی برای معرفی آداب و رسوم باستانی مردم کوار در مراحل برداشت و استحصال فرآورده‌های انگور و معرفی توانمندی‌های استان در بخش گردشگری و جاذبه‌های طبیعی برای جذب و پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی است.

او ضمن قدردانی از فرماندار و تمام برگزار کنندگان جشنواره با توجه به این که این جشواره برای اولین بار در این شهرستان برگزار شده است، گفت: این جشنواره جای کار بسیاری دارد که میتوان با کنار هم قرار دادن آن‌ها باعث استقبال بیشتر مردم شد.

پاک فطرت گفت: برگزاری مسابقات عکاسی، طراحی و چاپ بروشور‌های مخصوص اطلاعات عمومی و خواص انگور، هماهنگی جهت دعوت از شرکت کنندگان محترم و برگزاری مسابقات مختلف و متنوع در سطح استان و حتی کشور و ارائه آن به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان از وظایف کارگروه اجرایی جشنواره بوده و باعث افزایش بازخورد‌ها می‌شود.

او با توجه به مکان جشواره که در کنار باغات انگور قرار گرفته است، گفت: این جانمایی دقیق مکان جشنواره و ارتباط مردم با روند برداشت تا فرآوری، خود یکی از مزیت‌های اصلی این جشنواره است، چون که مردم خود را در بطن کار دیده و میتوانند ارتباط خوبی را با نمایشگاه و جشنواره برقرار کنند.

 پاک فطرت ایجاد بسته بندی‌های مناسب و برند برای محصولات را از نکات مورد توجه دانست و گفت استفاده از وسایل و ابزار سنتی در تولیدات محصولات حاصل از انگور و اجرای بازی‌های بومی و محلی در قالب لباس‌های سنتی یکی از مزیت‌های جشنواره انگور امسال است.

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال یعنی رونق تولید گفت: با ایجاد کارگاه‌های اشتغال بانوان و دریافت وام‌های کم بهره که توسط دولت به روستایان پردخت میشود و ایجاد اشتغال پایدار میتوان به تحقق فرمایشات رهبر معظم جامه عمل پوشاند.

او در پایان به اهمیت جشنواره انگور در معرفی باغات شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: مردم فهیم این شهرستان می‌دانند که انگور جزئی از فرهنگ کوار است و باید به آن اهمیت فراوان داده شود.
انتهای پیام/م

جشنواره انگور، فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.