ظرف غذای قابل خوردن در سفر‌های هوایی تولید شد

دانشمندان برای کمک به حفظ محیط زیست نوعی ظرف غذای قابل خوردن تولید کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت فعال در زمینه طراحی در کشور انگلستان، شهر لندن موفق به طراحی نوعی ظرف نگهدارنده خوراکی شدند که در ساخت آن از پلاستیک استفاده نشده است.
 
 
مواد اولیه به کار رفته در ظرف خوراک نوع خاصی از جلبک، سبوس گندم، نان بستنی، برگ موز و چوب نارگیل است که سبب می‌شود به میزان زیادی قابل خوردن به وسیله انسان‌ها و تجزیه آسان درمحیط زیست را داشته باشد. از جمله دیگر موادی که در ساخت این ظرف فلزی به کار رفته است می‌توان پایه گیاه قهوه را نام برد. این شرکت همچنین نوعی بطری آب قابل جذب درطبیعت از جنس چوب پنبه و الیاف بیوپلاستیک تولید کرده است.
 
طبق آمار‌ در هر سفر هوایی به طور متوسط حدود ۵۰۰ گرم پلاستیک یک بار مصرف برای توزیع خوراک به هرمسافر در سفر‌های طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ظرف خوراک از چندین ظرف ، لیوان و حتی چنگال  درست شده است که همگی قابل مصرف و خوردن  هستند. طراحی ویژه ظرف خوراکی به مهمانداران این امکان را می‌دهد که به آسانی پس از اتمام سرو شام، مواد خوراکی را از روی صندلی مسافران جمع کنند؛ به این ترتیب میزان بسیار کمتری زباله تولید می‌شود.

شرکت طراحی PriestmanGoode سازنده این ظرف‌های خوراک امیدوار است در آینده در پرواز‌های هوایی، دریایی و ریلی از محصول تولیدی آنها استفاده شود تا به این ترتیب میزان تولید زباله کاهش یابد.
 

مطالعه محققان نشان می‌دهند حدود ۵.۷ میلیون تن زباله از جمله وسایل پلاستیکی یکبار مصرف، باقیمانده خوراک و برخی تجهیزات جانبی ویژه مسافران در طول سفر همه ساله در پرواز‌های تجاری تولید می‌شود که خود یک منبع آلودگی بسیار خطرناک برای محیط زیست است.

بیشتربخوانید: فرمول جدید هواپیمایی ایرباس برای راحتی مسافران هوایی
با وجود قابل مصرف بودن ظرف خوراک و تجهیزات جانبی آن، دانشمندان اعلام کرده اند بیشترین زمینه مصرف باقی‌مانده ظرف و مواد خوراکی جمع آوری شده برای تولید کمپوست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 

بسیاری از کشور‌های دنیا برای مقابله با آلودگی محیط زیست در نظر دارند قانون ممنوعیت استفاده از وسایل پلاستیکی یکبار مصرف را درسال ۲۰۲۱ به تصویب برسانند. به همین دلیل این کشور‌ها به دنبال یافت جانشین‌هایی برای پلاستیک هستند تا بتوانند تولید آن را کاهش دهند.
 

قرار است ظرف قابل مصرف و وسایل همراه آن در نمایشگاه موزه طراحی لندن به نمایش در آید. از جمله ویژگی‌های بطری آب تجزیه پذیر ساخت این کشور، امکان استفاده از آن در سفر‌های طولانی مدت حتی مسافرت‌های زمینی است و به این ترتیب میزان تولید بطری آب پلاستیکی در جهان کاهش می‌یابد.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار