کد خبر: ۷۰۷۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

شاغلان درطول هفته فرصت اندکی برای رسیدگی به کار‌های شخصی و تفریح دارند، اما می‌توانند با برنامه ریزی صحیح از این فرصت بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته محققان درصد بالایی از مشکل‌های جسمانی و روانی افراد به خود آنها باز می‌گردد؛ افراد می‌توانند با مثبت اندیشی و دگرگون کردن نگاه خود به زندگی، تصمیم‌گیری‌های صحیح و منطقی زندگی شاد و سرشار از سلامت جسمانی و روانی برای خود و اطرافیانشان به وجود آورند.

برای داشتن تعطیلات آخر هفته سرشار از شادی و دگرگون کردن زندگی روزمره، از ساعت‌های اولیه صبح شروع کنید؛ حتماً پیش از مصرف صبحانه دندان‌های خود را مسواک بزنید.
 
 
در طول شب به دلیل تنفس و کم شدن میزان تولید بزاق دهان، میزان فراوان باکتری در دهان تولید می‌شود به همین دلیل دانشمندان توصیه می‌کنند قبل از مصرف صبحانه مسواک بزنید تا میزان زیاد باکتری همراه خوراک وارد دستگاه گوارش بدنتان نشود.

در طول روز‌های هفته، در زمان خستگی و افت بازه کاری یکی از بهترین توصیه‌ها مصرف استاندارد کافئین است که در نوشیدنی قهوه یافت می‌شود.
 

قهوه سبب افزایش سطح هوشیاری، رفع خستگی و ایجاد انرژی در بدن می‌شود، اما در طول تعطیلات آخر هفته که می‌خواهید به استراحت و رسیدگی به سلامت بدنتان بپردازید؛ به جای قهوه می‌توانید از انواع دمنوش‌های گیاهی، چون چای سبز، چای نعناع، چای بابوبه، چای سیاه همراه با لیموترش و دیگر دمنوش‌های گیاهی سالم استفاده کنید.

مصرف لیموترش به همراه نوشیدنی‌ها و خوراک سبب از بین بردن باکتری ها، ضدعفونی کردن بدن و دستگاه گوارش، حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزای فصلی می‌شود.

در دنیای پرهیاهوی امروز، مشغله‌های کاری، رقابت ها، پرداخت‌های مالی، بیماری ها، امتحان‌ها و مواردی از این دست می‌توانند سبب استرس در افراد شوند.
 
 
این استرس می‌تواند سبب بی خوابی، بدخوابی، کاهش اعتماد به نفس، خشم و ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها شود؛ به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد شب‌ها پیش از خواب به ویژه در اواخر هفته که می‌خواهند به تجدید قوا در تعطیلات بپردازند و تمامی نگرانی‌ها و استرس‌های خود را روی یک کاغذ یادداشت کنند تا این نگرانی‌ها از ذهن آنها خارج شود.
 

در طول تعطیلات آخر هفته، فکر کردن به نگرانی‌های کاری، برخورد با همکاران و مواردی از این دست در صورتی که در وضعیت فعلی اقدام خاصی امکان پذیرنیست و برای سلامت افراد مضر خواهد بود؛ بنا بر توصیه کارشناسان بهترین راهکار حفظ خونسردی و تمرین فکر نکردن موقتی به عوامل استرس زاست.
 
 
نگرانی‌های روزمره کاری را به ایام هفته بسپارید و تعطیلات آخر هفته را به استراحت، انجام ورزش، رفتن به خرید و گردش به همراه اعضای خانواده و دوستان، بازدید از مکان‌های فرهنگی، هنری، تهیه خوراک سالم برای خود و اعضای خانواده، تماشای فیلم‌های تلویزیونی مورد علاقه، رفتن به کلاس‌های هنری و یادگیری حرفه‌های جدید اختصاص دهید.
 

یادگیری طبخ خوراک‌های سالم برای اعضای خانواده یکی از تفریح‌های مفید و سازنده در طول تعطیلات آخر هفته است؛ دانشمندان اعلام کرده‌اند مصرف خوراک درجمع خانواده اثربسیارمهمی برسلامت افراد می‌گذارد و سبب جلوگیری از ابتلای سالمندان به مشکل هایی، چون افسردگی و آلزایمر و گوشه گیری و بروز اختلال‌های روانی در کودکان می‌شود.
 

یکی از وسایلی که باید در طول تعطیلات آخرهفته از اختصاص وقت بیش از اندازه به آن خودداری کنید، تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی است که قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی را دارند.
 

بیشتر افراد شاغل در طول تعطیلات آخر هفته هنوز درگیر مشکل‌های کاری، صحبت با همکاران و نگرانی از بابت کار‌ها هستند که این سبب هدر رفتن وقت در تعطیلات آخر هفته و ایجاد خستگی در زمان شروع هفته کاری جدید می‌شود.
 

در طول هفته افراد بازه‌های زمانی طولانی را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که برای سلامت جسم و روان آنها مضراست.
 
افزون بر کاهش اعتماد به نفس، افت قدرت بینایی حضور در شبکه‌های اجتماعی سبب افزایش بار معلومات علمی افراد نمی‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد هر روز بازه زمانی حتی ۱۰ دقیقه صرف مطالعه کتاب و مقاله‌های علمی کنند تا دانش و مهارت آنها درحرفه و کسب وکارشان افزایش یابد و به این ترتیب در کارشان به موفقیت دست یابند.
 

در طول تعطیلات آخر هفته می‌توانید بازه زمانی مناسبی را صرف مراقبت از پوست و موی خود کنید. استفاده از انواع ماسک‌های خانگی برای پوست و مو، استفاده از خدمات ماساژ و رفتن به کلاس تمرین‌های ورزشی کششی، چون یوگا می‌تواند سبب جلوگیری از پیرشدن سلول‌های پوستی و پیری زودرس در افراد شود.

رسیدگی به خانه، مرتب کردن آن، رفع آلودگی‌ها و تمیز کردن خانه و خودروی شخصی، بازدید از اقوام و دوستان، برنامه ریزی برای تعطیلات هفته آینده می‌تواند سبب افزایش روحیه، اعتماد به نفس و موفقیت افراد در طول هفته شود.
 
 

منبع:Dailymail
انتهای پیام/
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر