ساری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

زمین‌های کشاورزی سیل زدگان خوزستان همچنان زیر آب/ وزارت راه و شهرسازی در ساخت راه‌ها ضعیف عمل کرده است

نماینده مردم اهواز و باوی گفت: زمین‌های کشاورزی مردم در شهرستان دشت آزادگان و حوزه رودخانه‌ ورودی به تالاب هورالعظیم هنوز زیر آب قرار دارد.


زمین‌های کشاورزی سیل زدگان خوزستان همچنان زیر آب/ روند ساخت بعضی مدارس هنوز تکمیل نشده است/وزارت راه و شهرسازی در ساخت راه‌ها ضعیف عمل کرده استعلی ساری، نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح مشکلات مناطق سیل زده استان خوزستان و عملکرد مسئولان مربوط، گفت: با وجود اجرای برخی امور بازسازی، بیشترین شکایت مردم از حوزه مسکن و کشاورزی است.

او با بیان اینکه آسیب دیدگی مسکن‌های سیل زده در چند دسته قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بعضی از خانه‌ها کاملا تخریب شده و برخی هم نیاز به تعمیر دارند که واحد‌های ترمیمی مراحل اجرایی خود را با اعطای وام طی می‌کنند.

ساری با اشاره به اینکه بنیاد مسکنِ معین در حوزه شهرستان حمیدیه در استان کرمان قرار دارد، ادامه داد: پیمانکار معرفی شده از سوی این واحد از بنیاد، ساخت همه خانه‌ها را به طور همزمان پیش نمی‌برد که این روش، مشکلاتی را به دنبال دارد؛ زیرا در حال حاضر، بعضی مردم اطراف مکان خانه‌هایشان در کانکس زندگی می‌کنند. 

نماینده مردم اهواز و باوی درباره وضع نامناسب مدرسه‌های مناطق سیل زده تصریح کرد: تعدادی از مدرسه‌ها تکمیل شده و روند کامل شدن بعضی از آنها  تا آبان ماه به پایان می‌رسد؛ بر حسب تجربه، جابه‌جایی دانش‌آموزان محصّل از منطقه‌ای به منطقه دیگر، نتیجه ناموفقی داشته و وضع کنونی مدرسه‌ها با وجود آمدن سیلاب و ساخت ناقصشان، نگران کننده است.

او با تأکید بر ضعف شدید در حوزه ساخت راه‌ها و پل‌ها در مناطق آسیب دیده گفت: وزارت راه و شهرسازی در این حوزه به درستی عمل نکرده و مسیرهای معلوم ساخته نشده است؛ تنها موردی که با سرعت تمام شد، ایجاد راه آهن سراسری به اهواز است که آن هم در محل‌های سیل زده و آسیب دیده ایستگاهی ندارد.

ساری با یادآوری اینکه در ساخت جاده‌ها و راه‌های روستایی کار جهادی لازم اجرا نشده است، افزود: پس از گذشت چند ماه از وقوع  سیل، اموری مانند آسفالت کردن مسیر‌ها قابل اجرا بود و این مهم صورت نگرفت؛ وجود حوزه ناکارآمد در داخل استان، باعث شده تا شهرستان‌های حمیدیه، کارون، اهواز و... در بخش راه و پل‌ سازی دچار مشکل شود.

نماینده مردم اهواز و باوی تصریح کرد: پرداخت خسارت به کشاورزان در برخی پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و همچنان پرداخت‌های لازم به آنها با تأخیر همراه بوده است.

ساری درباره خارج کردن آب از مناطق سیل زده تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی مردم در شهرستان دشت آزادگان و حوزه رودخانه‌ ورودی به تالاب هورالعظیم هنوز زیر آب است؛ این کشاورزان کشت تابستانی را از دست داده‌اند و زمین‌هایشان برای کشت پاییزه هم آماده نیست؛ اگرچه این موضوع به وزارت نیرو اطلاع داده شده، اما پاسخ می‌دهند که بودجه بیرون آوردن آب بسیار زیاد بوده و اکنون مبلغ لازم در دست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار