تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سردار حمید خرم‌دل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: به عنوان نسل فعلی وظیفه داریم از رشادت‌ها، بزرگ مردی‌ها و حماسه‌آفرینی نسلی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل کنیم.

او افزود: در هر کشور و در بین هر ملتی کسانی که از سرزمین، دین و ارزش‌های آن‌ها دفاع کردند و جان خود را تقدیم نمودند، رشادت‌های آن‌ها را مورد تجلیل قرار می‌دهند و این مهم نقطه عطفی در تاریخ آنهاست و این کار اثرگذاری است که باید دفاع مقدس خودمان را که با همه مقاومت‌ها در تاریخ تفاوت داشته به خوبی و به بهترین وجه برجسته کرده و مورد تجلیل قرار دهیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۴۰ سال درخشان عمر انقلاب اسلامی جایگاه خاص خود را دارد، اما  ۸ سال دفاع مقدس وضعیت متفاوت نسبت به همه دوران دارد و اگر در حال حاضر در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی در دنیا جایگاه والا، عزتمند و مقتدری داریم مرهون هشت سال دفاع مقدس است. چرا که به فرمایش امام راحل جنگ برای ما نعمت بود اگر در آن هشت سال پرورش نمی‌یافتیم معلوم نبود در تنگنا‌ها و شرایط کنونی در برابر دشمن چه سرنوشتی داشته ایم. امروز پوزه دشمنان انقلاب اسلامی در خلیج فارس و خیلی جا‌های دیگر به خاک ذمالیده شده است.

سردار خرم‌دل با بیان اینکه ۸ سال دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای است،افزود: روی هر بخش از کشور که دست بگذاریم به گنج‌هایی دست می‌یابیم که الهام بخش ایثار، مقاومت، رشادت و خودباوری برای نسل جوان کنونی شده است.

او بالندگی و خود اتکایی را از دست‌آورد‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: به واسطه این دوران در حوزه اقتدار ملی و اقتدار منطقه‌ای و جهانی به جایگاه رفیعی رسیده‌ایم و امروز جمهوری اسلامی در قلب محور مقاومت در جهان نقش تعیین کننده‌ای دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، عبور از بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و سایر بحران‌ها را به واسطه آبدیده شدن در دفاع مقدس دانست و بیان کرد: اگر روحیه دفاع مقدس که الگوی ما در این دوران عاشورا بود، نداشته ایم در بحران‌های اخیر مثل سیل و زلزله می‌ماندیم و همین روحیه دفاع مقدسی بود که موجب شد همه ایران به خروش آید و تقریبا هیچ شخصی در کشور نسبت به سیل اخیر بی‌تفاوت نبود و همه همکاری کردند.

سردار خرم‌دل با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان افزود: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه در استان برنامه‌های متنوع و متعددی برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها رژه باشکوه نیرو‌های مسلح استان و همچنین برگزاری نمایشگاه و بازسازی عملیات و در کل ۵۰ عنوان برنامه است.

او از برگزاری تعداد یک هزار برنامه در سطح نواحی مقاومت و پایگاه‌ها در این هفته خبر داد و تاکید کرد: همچنین در این هفته افتتاح و بهر‌ه‌برداری از تعداد ۱۲۰ واحد مسکونی مددجویان را داریم که با همکاری کمیته امداد این کار انجام شده البته تعهد ما ۶۵۰ واحد است که به مرور در هر ماه ۵۰ تا ۶۰ واحد افتتاح و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد استان در دفاع مقدس این جایگاه را در کشور متفاوت در برخی زمینه‌ها دانست و گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که از هر ۱۷۵ نفر از مردم ۱۲ سال به بالای این استان یک نفر در دفاع مقدس به شهادت رسید و همچنین از هر چهار نفر یک نفر در جبهه هشت سال دفاع مقدس حضور داشت و نزدیک به ۲۰۰۰ شهید تقدیم کرده ایم که قبلا این عدد ۱۸۸۰ شهید گفته شده و باید اصلاح شود همچنین ۳۲ هزار نفر رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته ایم.

سردار خرم‌دل ضمن گلایه از برخی کم کاری‌ها در خصوص مستندسازی رزمندگان استان و فرماندهان و سرداران در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: همانند سایر استان‌ها نتوانسته‌ایم این رشادت‌ها را به تصویر بکشیم و معرفی کنیم.

او اضافه کرد: این اشکال در کل کشور وجود دارد اروپایی‌ها هنوز بعد از گذشت چند دهه فیلم‌های فاخری از جنگ جهانی می‌سازند، اما در کشور ما با داشتن این همه سوژه دفاع مقدسی و این همه رشادت و افتخارآفرینی انطور که باید و شاید در حوزه سینمایی به جنگ پرداخته‌ایم.

مصطفی مثنوی، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تشریح برنامه‌های این هفته در سپاه فتح پرداخت و گفت: روز یکشنبه ۳۱ شهریور اولین روز هفته دفاع مقدس است که این روز به عنوان روز قدرت، توانمندی نیرو‌های مسلح نامگذاری شده است ودر این روز نیرو‌های مسلح استان رژه خواهند رفت.

او افزود: روز دوشنبه یکم مهر ماه دومین روز هفته دفاع مقدس است که به عنوان روز دانش پژوهشی، معرفت، جوانان و سربازان نامگذاری شده است و در این روز طی مراسمی باشکوه زنگ مقاومت در مدارس استان نواخته می‌شود.

مثنوی با بیان اینکه سه شنبه دوم مهر ماه ۹۸ به عنوان رونق تولید و خودباوری نامگذاری شده است، بیان کرد: در این روز بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقامتی و خدمات عمرانی مجموعه بسیج را داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: روز چهارشنبه سوم مهرماه به عنوان روز بصیرت و دشمن شناسی و ولایت‌مداری و دفاع همه جانبه نامگذاری شد. روز پنجشنبه چهارم مهرماه نیز به عنوان شهیدان، جانبازان و فخر آفرینان نامگذاری شد که در این آئین نکوداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را در کنار قبور مطهر شهدا داریم.

مثنوی افزود: روز جمعه پنجم مهرماه نیز به عنوان روز خانواده و ورزش همگانی نامگذاری شد که البته در این روز فرمانده هان سپاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهند کرد. روز شنبه ششم مهرماه ۹۸ نیز روز رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران نام گرفته است که عملیات طریق القدس را به مدت ۵ روز از روز دوم در دهکده دفاع مقدس واقع در پارک ساحلی یاسوج بازسازی خواهیم کرد و عموم مردم می‌تواند از این عملیات بازدید به عمل آوردند.

او ادامه داد: روز یکشنبه هفتم مهر ماه ۹۸ به عنوان روز رزمندگان، فرمانده‌هان، پیشکسوتان نامگذاری شده است که در این روز به خاطره گویی از دوران دفاع مقدس می‌پردازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزاری میز خدمت با حضور مسئولان و فرمانده هان سپاه در میعادگاه نماز جمعه، تئاتر خیابانی، سرود‌های خیابانی در میدان هفت تیر یاسوج و اعزام گروه‌های جهادی و پزشکی به مناطق محروم استان و ارائه خدمات به مردم، نشست‌های بصیرت افزایی، روشنگری و آگاهی سازی در موضوعات مختلف، سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.

مثنوی افزود: بهره برداری از دو باب خانه عالم در شهرستان گچساران و باشت با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و یادمان شهدای گمنام لنده و دهدشت و ۱۲۰ مسکن مددجویان کمیته امداد از دیگر برنامه‌های ماست.

انتهای پیام/پ

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.