حساب بانکی یارانه‌بگیران چک می‌شود؟

با شروع قطع یارانه افراد پر درآمد، حساب‌های مالی و بانکی یارانه بگیرانی که حذف شده‌اند بعد از دریافت رضایت از آنها چک خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام رسمی دولت حذف یارانه بگیران پر درآمد از شهریور ماه سال جاری و طبق تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی آغاز شده است؛ به طوری که حدود ۲۰۰ هزار نفر از خانواده‌هایی که در دهک‌های بالا شناسایی شده بودند در این ماه از لیست سازمان هدفمندی کنار رفتند.

اما اینکه یارانه افراد بر چه مبنایی حذف خواهد شد در دو دسته تقسیم بندی می‌شود که به قبل از حذف یارانه و بعد از آن بر می‌گردد. قبل از اینکه یارانه افراد حذف شود آن‌ها بر مبنای اطلاعاتی که ثبت شده مانند مسافرت‌های خارجی، خودرو‌های فرد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده و دارایی‌های مختلف که بر مبنای کد ملی افراد ثبت شده شناسایی و کنار گذاشته می‌شود.

اما وقتی که یارانه‌ها حذف شد افراد با توجه به پیامکی که دریافت می‌کنند می‌توانند برای اعتراض مراجعه کنند. در این مرحله وقتی که به پیشخوان دولت مراجعه کردند از آن‌ها در مورد رضایت‌شان برای استعلام حساب بانکی و مالی نیز استعلام می‌شود.

بر این اساس حساب مالی و بانکی یارانه بگیران زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یارانه آن‌ها قطع شده و اگر اعتراض به این موضوع داشته باشند باید حساب بانکی و مالی آن‌ها چک شود.

در این حالت ممکن است تعداد زیادی از افراد یارانه‌بگیر با وجود اینکه خواهان دریافت یارانه در هر ماه باشند به دلیل عدم تمایل به بررسی حساب‌های بانکی و مالی، از این درخواست انصراف دهند.

بررسی حساب‌های بانکی برای قطع یارانه پردرآمد‌ها موضوعی است که از سال‌های گذشته بار‌ها مطرح شده و البته دولت و مسئولان بانکی آن را خط قرمز اعلام کرده بودند. حتی حدود دو سال پیش و در هنگام تصویب قانون بودجه نیز بررسی تراکنش‌های مالی افراد در مجلس پیشنهاد شد، ولی در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت و عملیاتی نشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: یارانه ، دهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
یارانه ما رو قطع نکنید حداقل پول تو جیبی بچه ها می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
تو رو خدا این بیمه باز نشستگی چرا تو70 سالگی باز نشست میکنه هان.؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
اقا من کارگرم و حقوق بگیر این جماعت اطبا و وکلا و زرگرها و بنکداران اساسا اهل مالیات دادن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
تنها امید ما یارانه اینو هم میخواهید قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
طرف پول داره فکرر داشته پولدار شده ثروتش یا به اسم زنش یا بچه اش دولت چقدر سادس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
چک حساب روش درستی نیست باهزار قرض وقوله یارو پول خوابانده واسه وام بعد وام باید پس بده تازه مخارج مردم خیلی بالا رفته این چندر یارانه دردی دوا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
توی روستا زندگی میکنیم و درآمد پدرم به بیشتر از ۲ میلیون در ماه نمیرسه، یارانه ما قطع شده
الان باید خوشحال باشیم که ما رو از دهکهای پردآمد جامعه حساب کردن!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۱:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
به نظرم اتفاقا خوبه همه حسابهای بانکی و اموال اشخاص شفاف بشه اونی که حساب پاکه ... به شرطی که اموال همه نماینده ها و مسولین هم شفاف بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
کاش چک کنید شاید خدا هدایت تون کرد اضاف بشه.ماکه زیر خط فقریم...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
وامهاشونم چک میشه.افرادی هستند که دو برابر سپرده شون مقروض بانکها هستند و حتی از قرض الحسنه ها و با نام تمام بستگان مثل بنده وام گرفتند.ولی صد میلیون سپرده و دو برابر وام بدهکار و مستاجره برا حذف یارانه مهمه یا اونها که مسکنشون تو شهرها و چند طبقه .مسکن و چند واحد مسکن و مغازه ی تجاری و سرمایه دارند.بدهی ها و وامهای بانکی و قرض الحسنه ها را هم چک کنید .شرف مردما برا این ۴۵ تومان بردید.همه را قطع کنید ولی حق الناس نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
یارانه هر کی رو قطع میکنید یارانه معلما رو قطع نکنید که زیر خط فقرند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۲۲:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
به نام خدا : سلام ، دلم برا سه دهک اول جامعه که یارانه ی آن‌ها قطع شده میسوزه !! چون هر ایرانی یارانه بگیر ماهی ۴۵۵۰۰ دلار میگیره !! با پول خودمون میشه پانصد میلیون و پانصد هزار تومان !! پس حق داره هرکی یارانه اش قطع شده از غصه سکته کنه !!
Iran (Islamic Republic of)
نبلتی
۲۰:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام غلط است حساب من را چک کردن غلط است فقط محاسبه درامد را داشتن تو که بدون رضایت تمام این کار را می کنی آیا توان داری هزینه های اجباری خانوارها را چک کنی خودم را مثال می زنم دو پسر و یک دختر دارم هردو پسر ازدواج کرده بی کار و مستاجر و دخترم دبیرستانی دو تا اجاره منزل میدم براشون خرید خونه انجام میدم ارزش پول رو برابر خاک کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۲۰:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اتفاقا بهترین کارهمینه ادمایی رامی شناسم پنج تامغازه دارندده تاخونه دارنددوتا باغ دارند هم یارانه می گیرند هم برای مغازه هاشون مالیات قانونی نمی دند اون فروشی که توی مغازه هاشون دارند روزی جمع دخلشون توی پنج تامغازه صدمیلیون میشه ولی باپارتی بازی مالیات کمترمیدند یارانه هم می گیرند،
Iran (Islamic Republic of)
مزدور
۲۰:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اصلارسالت دادن یارانه از روز اول چک کردن حساب بانکی مردم یارانه بگیر بود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۲۰:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام بسیاری از افراد اموالشان رو به اسم زن و بچه هاشون کردند که توی لیست حذف یارانه ها نباشند لطفا این مورد بررسی بشه چون حق خیلی ها ضایع میشه.