آیت‌الله صافی گلپایگانی:

ایران و عراق امت واحده هستند

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت:ایران و عراق امت واحده هستند،هیچ‌گاه از هم جدا نبوده و نیستند و این اتحاد در حماسه اربعین آشکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در دیدار سفیر عراق در ایران که در بیت معظم‌له برگزار شد اظهار کرد: دو ملّت ایران و عراق امت واحده هستند.

او افزود: ایران و عراق هیچ‌گاه از هم جدا نبوده و نیستند و این اتحاد و یگانگی شکر خدا در عمل و برنامه‌هایی مثل اربعین معلوم و آشکار است.

این مرجع تقلید برنامه پیاده‌روی اربعین را از معجزات الهی دانسته و بیان کرد: برنامه پیاده‌روی اربعین در دنیا سبب افتخار شیعه شده است، خدمات و اقداماتی که مسئولان و مردم عراق و ایران و مخصوصاً ملت میهمان‌نواز عراق دارند، مایه تقدیر و تشکر و افتخار است.

آیت الله صافی گلپایگانی نعمت دوستی و پیروی از اهل‌بیت (ع) را مایه یک‌رنگی ملّت‌هایی همچون عراق و ایران دانسته و گفت: همه این اتّحاد و یکپارچگی را مدیون نعمت ولایت اهل‌البیت (ع) به ویژه حضرت ابی‌عبدالله الحسین (ع) هستیم و خداوند را بر این نعمت عظمی شاکریم.


او اضافه کرد: توفیقات بیشتر شما عزیزان را از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم عنایات اهل‌بیت (ع) به ویژه حضرت، ولی عصر (عج) شامل حال همه شما شود.

انتهای پیام/ش

دیدار سفیر عراق با آیت الله صافی گلپایگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.