معاینه بیش از ۶۰۰ هزار همدانی در بسیج ملی کنترل فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان بیش از ۶۰۰ هزار نفر معاینه شدند.

معاینه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در بسیج ملی کنترل فشار خونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان پوشش ۷۵.۶ درصدی گروه‌های هدف در کنترل فشار خون مردم استان، ابراز کرد: از مجموع ۸۵۰ هزار نفر، معاینه ۶۴۴ هزار نفر با موفقیت انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی همدان از جمله دانشگاه‌هایی بود که با موفقیت بسیج ملی کنترل فشار خون را به سرانجام رساند.

او با اشاره به جمعیت ساکن در استان همدان، گفت: بیشترین تعداد سنجش فشار خون در شهر‌های همدان، نهاوند و ملایر صورت گرفته است و همینطور بالاترین درصد پوشش کنترل فشار خون در شهر‌هایی که دارای جمعیت بیشتری از جمله فامنین، کبودرآهنگ، بهارو رزن هستند، اتفاق افتاد؛ تویسرکان، ملایر، نهاوند و همدان نیز از شهر‌های دیگر بودند.

کرمی، آگاهی کامل مردم نسبت به فشار خون و سلامت خود را از نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون برشمرد و گفت: ضرورت توجه به رعایت عادات غذایی صحیح، اجتناب از مصرف نمک بیش از اندازه، دوری از مصرف سیگار، افزایش تحرک بدنی، توصیه به ورزش و ... از موضوعاتی بود که در معاینه‌های انجام شده در بسیج ملی کنترل فشار خون به اطلاع مردم رسانده شد.

او شناسایی بیماران و ارجاع آن‌ها به واحد‌های مرتبط و تحت کنترل قرار گرفتن از سوی پزشکان و کارشناسان را از نکته‌های مهم در انجام بسیج ملی کنترل فشار خون در استان همدان بیان کرد.

انتهای پیام/ د 

بیش از ۶۰۰ هزار همدانی فشار خون خود را گرفتند

برچسب ها: علوم پزشکی ، فشار خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار