مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور:

شایعات تغییر مرز استانها بی‌پایه و اساس است/ تصمیمی مبنی بر تغییر تقسیمات کشوری وجود ندارد

سید سعید جلالی برخی از شایعات تغییر مرز استان ها را بی پایه و اساس عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید سعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، برخی از شایعات تغییر مرز استان ها را بی پایه و اساس عنوان کرد و گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر تقسیمات کشوری وجود ندارد.

سید سعید جلالی افزود: مرز بین استان‌ها و یا حتی مرزهای داخلی استان‌ها دستخوش تغییر نشده و هیچ برنامه‌ای در این باره وجود ندارد.

او ادامه داد: در خصوص مرز چهارمحال و بختیاری با استان‌های همجوار نیز هیچ موردی از تغییر و یا حتی تدقیق وجود ندارد و شایعاتی که در این خصوص وجود دارد بی‌اساس و کذب است.

جلالی، در عین حال از شکل‌گیری بیش از ۱۰۰ ماموریت در خصوص تحولات تقسیمات کشوری در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: این ماموریت‌ها در راستای تحقق عدالت تقسیمات کشوری شکل گرفته که حاصل آن ارتقا مناطق به شهرستان و بخش و انتزاع و شناخت شهرها، روستاها، مزارع و مکان‌های تابعه آن بوده است.


بیشتر بخوانید: نقشه تقسیمات کشوری نیازمند بازنگری است


مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور همچنین با رد هرگونه شایعه در خصوص ایجاد استان جدید و یا تغییر نام استان‌های کنونی کشور افزود: پیشنهاد و یا تصمیمی در خصوص ایجاد استان جدید و مطالعه و انگیزه‌ای در خصوص تغییر نام استان‌های کشور وجود ندارد.

او تصریح کرد: نه تنها شرایط مطالعاتی در این خصوص فراهم نشده است بلکه شرایط کنونی کشور اقتضا نمی‌کند استان جدیدی ایجاد شود.

جلالی در خصوص نحوه تغییر نام استان‌های کشور نیز اضافه کرد: در این رابطه مجموعه اندیشه‌ها، خردورزی‌ها و تفکرات مختلف به وزارت کشور ارائه داده می‌شود، تا چنانچه در منطقه‌ای از کشور احساس عمومی و فرهنگی مردم با نام آن منطقه نتواند ارتباط برقرار کند کارگروه‌های مربوطه فعال و روند آن در جریان قرار داده می‌شود.

او اظهار داشت: بحث نامگذاری استان‌های کشور بحثی بسیار مهمی است و باید مبین احوال اجتماعی، فرهنگی، تمدنی، اقتصادی و معرفتی مردم آن منطقه باشد.

جلالی، با بیان اینکه در ارتباط با تغییر نام هیچ استانی تاکنون مطالعه‌ای صورت نگرفته است، افزود: مردم، نهادها و نمایندگان مردم می‌تواند در این خصوص نقش داشته باشند.

او توصیه کرد تا با ورود به فصل انتخابات، داوطلبان انتخابات از مطرح کردن اموری در خصوص تقسیمات کشوری که ذهن مردم را مشوش و تهییج می‌کند،خودداری کنند چرا که هیچ تغییری در سطح تقسیمات کشوری بین استانی و یا داخل استان‌ها وجود ندارد.

سطوح تقسیمات سیاسی کشور از بالاترین سطح تا پایین‌ترین آن به ترتیب شامل : استان، شهرستان، بخش و دهستان است، بدینگونه که هر استان از چند شهرستان، هر شهرستان از چند بخش و هر بخش از چند دهستان تشکیل می شود وه هر دهستان نیز شامل تعدادی نقاط روستایی، مکان و مزرعه است که عناصر تقسیماتی نامیده می‌شوند.

انتهای پیام/ب

تغییر مرز استان ها  شایعه یا واقعیت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
نمایندها میگن ما شماراشهرستان یابخش می کنیم برلی رای اخه مگر20،تا جمعیت میشه شهرستان