آموزش مهمترین رکن در هلال‌احمر است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: آموزش مهم‌ترین رکن در جمعیت هلال احمر است.

آموزش مهمترین رکن در هلال‌احمر استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در جذب اعضای داوطلب به پتانسیل و ظرفیت انواع قشر‌ها مانند مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، روزنامه نگاران، سازمان‌های مردم نهاد  باید توجه کرد.

او با اشاره به اینکه آموزش مهم‌ترین رکن در جمعیت هلال احمر است، افزود: برای جذب و توانمندسازی نیرو‌های امدادی و همچنین آمادگی جامعه در برابر حوادث و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی در طول سال از اهمیت خاصی برخوردار است.

فلاح بااشاره به برنامه ریزی و جدی گرفتن طرح عملیاتی امدادونجات بیان کرد: برگزاری مانور‌های فرضی، دوره‌های بازآموزی و توان افزایی جهت آماده سازی نجاتگران در پایگاه‌های امدادی باید به صورت منظم و مستمر در شعب اجرا شود.

او با معرفی اصول و اهداف جمعیت هلال احمر افزود: شناسایی افراد فعال و شاخص برای حضور در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر با هدف تاثیر مهم و اثرگذار در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: لازم است برنامه‌های کاروان سلامت از سوی هلال احمر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خانه بهداشت در مناطق محروم در راستای شناسایی نیاز منطقه در حوزه بهداشت، سلامت و درمان اجرا شود.

او کیفیت اجرای برنامه‌ها را در هلال احمر مهم دانست و افزود: خانه‌های هلال نیز باید با برنامه ریزی‌های مدون و منظم فعال باشند و همچنین اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت‌های جمعیت در راستای اصول و اهداف، مهم شمرده شود.

وی به سرکشی ماهیانه روسای شعب از پایگاه‌های امدادونجات تاکید کرد و گفت: نگهداری از تجهیزات و امانتداری اقلام امدادی باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

اولین همایش روسای شعب جمعیت هلال احمر استان کرمان با حضور مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنویسی، GPS و جهت یابی، نحوه منطقه بندی عملیات، نقد و بررسی حوادث اخیر، فراخوان جذب و نگهداری اعضای داوطلب با هدف توان افزایی روسای شعب به مدت ۳ روز به میزبانی هلال احمر راین برگزار شد.

انتهای پیام/ح

دوره آموزشی هلال احمر در راین

برچسب ها: هلال احمر ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار