سامانى مطرح کرد؛

وعده رئیس جمهور به دهیاران اجرایی شد/ تعیین تکلیف وضعیت استخدام و حقوق دهیارى‌ها با مصوبه دولت

سخنگوى وزارت کشور گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، وزارت کشور مجاز است به دهیاری‌ها متناسب با جمعیت، درآمد و سایر شاخص‌ها، همچون شهرداری‌ها، ساختار سازمانی ابلاغ کند.

تعیین تکلیف وضعیت استخدام و حقوق دهیارى‌ها با مصوبه دولت/ دهیارى‌هاى کشور صاحب ساختار سازمانى شدندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سلمان سامانى، سخنگوى وزارت کشور با اشاره اجرایی شدن وعده ریاست جمهوری به دهیاران در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اظهار کرد: آقای روحانی در آن همایش با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی دهیاران این مهم را از پایه‌ها و اساس رونق گرفتن کار و تلاش برای روستا‌ها توصیف کردند و از وزیر کشور در خواست کردند طرحی را در این زمینه به هیئت وزیران ارائه کنند.


بیشتر بخوانید: استخدام دهیاران در انتظار تصمیم مجلس


او افزود: با پیشنهاد و پیگیری‌های وزیر کشور، دولت به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری‌ها و دهیاران، تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا‌ها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح و ابلاغ کرد.

معاون هماهنگى وزارت کشور با اشاره به پیگیرى‌هاى وزیر کشور برای بهبود و ارتقای کارکرد دهیارى‌ها در کشور افزود: براساس این مصوبه، وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها) مجاز است به دهیاری‌ها متناسب با جمعیت، درآمد و سایر شاخص‌ها، همچون شهرداری‌ها، ساختار سازمانی ابلاغ کند.

سامانی با بیان اینکه وضعیت نیرو‌های استخدامى دهیاری‌ها به صورت قراردادی و بر اساس عناوین ساختاری خواهد بود، تصریح کرد: حقوق و مزایای آنان بر اساس قانون کار و فرم قرارداد با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و وزارت کار توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود. همچنین حقوق و مزایای دهیارى‌ها به منظور  برقراری عدالت در صورت نیاز قابل افزایش خواهد بود.

سخنگوى وزارت کشور گفت: نحوه به‌کارگیری کارکنان دهیاری (غیر از دهیار) از طریق برگزارى آزمون و بر اساس دستورالعمل ابلاغى وزارت کشور خواهد بود.

معاون هماهنگى وزارت کشور با بیان اینکه طبق این مصوبه افرادی که در دهیاری اشتغال دارند در زمان استخدام در دستگاه‌های دیگر، تمام سوابق آنها به عنوان سنوات قابل قبول لحاظ می‌شود، تصریح کرد: با مجوز داده شده برای ابلاغ ساختار دهیاری‌ها، جایگاه دهیاری‌ها به عنوان موسسه عمومی غیر دولتی مورد پذیرش دولت واقع شده است.

انتهای پیام/

دهیارى‌هاى کشور صاحب ساختار سازمانى شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
این کجاش اسم از استخدام دهیار آورده شده اینا همش واسه جمع کردن رأی مردم هست عزیزان دهیار گول این وعده ها رو نخورید
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۱:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
این هم نقشه جمع کردن رای
آخرین اخبار