مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح «مهر تحصیلی» در ۹شهرستان این استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح بیش از هزار و ۳۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان این شهرستان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح «مهر تحصیلی» در استان اصفهان، گفت: در راستای رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوی اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان، اجرای نیات واقفان در قالب طرح ویژه‌های اجتماعی اجرا شد.

او با بیان اینکه یکی از این طرح ویژه‌های اجتماعی، اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت در قالب تهیه لوازم التحریر با عنوان طرح «مهر تحصیلی» است، اظهار کرد: این طرح هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش آموزان بی بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح همانند آموزش و پرورش، موسسات خیریه وکمیته امداد و اداره بهزیستی انجام می‌شود.

او افزود: در قالب این طرح بسته‌هایی شامل کیف و لوازم‌التحریر برای سال تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در نظر گرفته شده که این محصولات در راستای حمایت از کالای داخلی، از تولیدکنندگان داخلی و محتوی ارزش‌های اسلامی تهیه شده که مبلغ هر بسته در مقطع ابتدایی ۱۱۵۵۵۰ تومان و مقطع متوسطه ۱۳۳ هزار تومان است.

حجت الاسلام بلک در ادامه افزود: اجرای این طرح سبب اجرای روشی مشخص برای کمک به دانش آموزان نیازمند شده و از اعمال سلیقه‌های شخصی جلوگیری می‌کند.

بلک با بیان اینکه ارزش ریالی بسته‌های اهدایی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است، بیان کرد: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش آموزان بی بضاعت در نه شهرستان اصفهان، کاشان، نائین، گلپایگان، نجف آباد، شهرضا، اردستان و... وکمک خیرین تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان: ۷۹۸ بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۵۴۰ بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

حجت الاسلام بلک اصفهان یادآور شد: افراد خیر و نیکوکار که قصد دارند در این پویش به یاری دانش‌آموزان نیازمند بشتابند، می‌توانند به امور فرهنگی و اجتماعی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان مراجعه کنند.

 طرح مهر تحصیلی همزمان با سراسر کشور در مهرماه و با آغاز به کار مدارس اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
 
 

کمک به دانش آموزان نیازمند در طرح " مهر تحصیلی"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار