در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش پلیس فتا به حذف صفحات تبلیغ جراحی پلاستیک و رژیم لاغری توسط اینستاگرام

سرهنگ کاظمی گفت: تبلیغ جراحی پلاستیک و رژیم لاغری در فضای مجازی جرم است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از طرفداران فضای مجازی از اقدام جدید شبکه اجتماعی اینستاگرام مبنی بر حذف صفحات تبلیغ جراحی پلاستیک و رژیم لاغری در این شبکه اجتماعی استقبال کردند.

پس از اعمال تغییرات در اینستاگرام قرار است تا برخی از پست‌ها فقط برای کاربران زیر ۱۸ سال و بعضی که درباره محصولاتی است که به طور معجزه‌آسا باعث لاغری می‌شود، به طور کامل حذف شود.

قبل از اقدام جدید اینستاگرام، نگرانی‌ها درباره تاثیر تبلیغات محصولات لاغری بر جوانان رو به افزایش یافته بود.

در همین رابطه سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام در سطح جهانی متوجه تخلف بودن درج اینگونه آگهی‌ها در فضای مجازی و تاثیر منفی آن بر کاربران شدند.

وی افزود: درباره این موضوع همکاری خود را با تمام کشور‌های جهان آغاز کرده و پلیس ایران نیز یکی از این کشور‌ها است که در حال بررسی موضوع به صورت تخصصی است.


بیشتر بخوانید: واکنش پلیس به کوچ دلالان ناصرخسرو به اینستاگرام/ شناسایی ۱۲۰ هزار لینک و تشکیل ۱۹۵ پرونده برای برخورد با داروفروشان در فضای مجازی


سرهنگ کاظمی با بیان اینکه در تهران شکایات مختلفی را درباره تبلیغات جراحی پلاستیک و رژیم لاغری در فضای مجازی داشتیم، تصریح کرد: در گذشته نیز بار‌ها عنوان شد که این موضوع و انجام آن جرم است و پس از رویت موارد با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: سازمان‌های دخیل از قبیل سازمان نظام پزشکی و وزرات بهداشت و درمان که متولی امر هستند، می‌توانند به این بحث ورود کرده و پیگیر مسائل تخلفی رخ داده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
دم اینستاگرام گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
پس تکلیف صفحاتی که مسایل و ابزار آلات زناشویی را تبلیغ می کنند چه می شود؟ واقعا اینها خیلی مخربتر هستند
آخرین اخبار