عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

سهمیه سوخت عملکردی کامیون‌ها از مهرماه ۲ برابر می‌شود

مداح گفت: سقف سهمیه عملکردی کامیون‌ها در صورت گرفتن بارنامه، از مهرماه دو برابر می شود.

سهمیه سوخت عملکردی کامیون‌ها از مهرماه ۲ برابر می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی فرامرز مداح عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره سهمیه سوخت عملکردی و پایه ناوگان عمومی حمل بار اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سقف سهمیه عملکردی کامیون‌ها در صورت گرفتن بارنامه، دو برابر خواهد شد .

مداح گفت: همچنین سهمیه سوخت پایه کامیون‌های بالای ۳۰ تن ، ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: سهمیه سوخت پایه کامیون‌های بین ۱۰ تا ۳۰ تن، از مهرماه ۱۵ درصد و کامیون‌های زیر ۱۰ تن نیز ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

مدل‌های سه‌گانه سهمیه سوخت کامیون‌ها

مداح پیش از این در‌باره انواع سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها و تفکیک آن‌ها گفته بود: در حال حاضر سه سهمیه سوخت برای کامیون‌ها داریم، اولین مدل، سهمیه سوخت عملکردی است که بر اساس میزان عملکرد، سوخت اختصاص می‌یابد؛ دومین مدل، سهمیه پایه کاهش نیافته (معمولی) است که به ناوگانی اختصاص می‌یابد که فعال هستند، اما میزان کارکرد آن‌ها کافی نیست، این ناوگان فقط فعال هستند، اما کم فعالیت می‌کنند.

به گفته مداح سومین مدل سهمیه سوخت هم، «سهمیه پایه کاهش یافته» است که به کامیون‌هایی اختصاص می‌یابد که فعالیت آن‌ها هیچ جا ثبت نمی‌شود یعنی در جاده و شهر فعال نیستند، این کامیون‌ها سهمیه پایه کاهش یافته می‌گیرند که میزان کمی دارد و فقط برای این است که بتواند استارتی بزند و باطری آن‌ها نخوابد و تردد بسیار محدودی داشته باشد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفته بود: «سهمیه پایه کاهش یافته» عددی پایینی است که کار خاصی با آن نداریم، کامیونی که در کشور شماره می‌شود، ماهانه این رقم سهمیه پایه را دریافت می‌کند که رقمی بسیار پایینی است، ما کاهش «سهمیه پایه معمولی» را در دستور کار داریم تا بدین ترتیب بر اساس پیمایش، رقم واقعی سوخت اختصاص یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار