رشادت‌های پیشمرگان کُرد مسلمان در تاریخ ایران ماندگار است

مشاور سابق فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رشادت‌های پیشمرگان کُرد مسلمان در مقابله با عوامل ضد انقلاب، در تاریخ ایران ماندگار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سردار سبحانی فر مشاور سابق فرمانده کل سپاه پاسداران در صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی بوکان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ما در اوایل جنگ روز‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، ولی با درایت حضرت امام خمینی (ره) توانستیم بر تمام مشکلات و کمبود‌ها در جبهه‌ها فایق آیم.

این استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود: در همان ابتدای جنگ صدام بر اساس وعده وعید‌های کشور‌های غربی به نیرو‌های خود اعلام کرده بود که تنها یک هفته با ایران کار داریم و بعد از آن نیرو‌های ما در تهران پوتین‌های خود را باز می‌کنند.

او تصریح کرد: در آن زمان جوانان انقلابی در اوج کمبود امکانات به جبهه‌ها شتافتند تا در مقابل ارتش از بن دندان مسلح رژیم بعث بجنگند و مانع پیشروی آنان به درون خاک کشور شدند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: در آن روز‌ها حضرت امام خمینی (ره) در نشستی با سران کشور و فرماندهان نظامی عنوان کردند که اگر قرار باشد در اطراف تهران سیم خاردار بزنید باید این کار را انجام دهید تا در مقابل ارتش عراق بجنگید.

سردار سبحانی فر افزود: نیرو‌های بومی کُردستان که به پیام حضرت امام لبیک گفته بودند در اوج غربت از این آب و خاک دفاع کردند و شهید شدند، ولی به دشمنان اجازه ایجاد نا امنی در منطقه را ندادند.

او گفت: نیرو‌های بومی کردستان در همان روز‌های اول با تشکیل سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان به مقابله با فریب خوردگانی رفتند که افتخار هم پیمانی با رژیم بعث عراق در کشتار هم وطنان خود را در کارنامه خود داشتند.

مشاور سابق فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بی شک رشادت‌های جوانان کردستانی به همراه نیرو‌های نظامی که در کردستان با ضد انقلاب جنگیدند در تاریخ این سرزمین ماندگار است.

او گفت: سراسر کوچه‌ها و خیابان‌های بوکان و دیگر شهر‌های کردستان یادآور رشادت‌های جوانانی است که در اوج گمنامی برای حفظ این انقلاب تلاش کردند.

مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی بوکان صبح امروز (یکشنبه۳۱ شهریور ماه) با حضور مسئولان شهرستانی، خانواده معظم شهدا و بسیجیان برگزار شد.
 
انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در بوکان 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.