نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند.

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: باید الگو و سرمشق مناسبی برای فرزندانمان در خصوص دفاع مقدس معرفی کنیم.

او  افزود: شهدا و یادگاران دفاع مقدس در مملکت ما جایگاه والایی دارند و هیچکس حق توهین و جسارت به این عزیزان را ندارد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: جنگ تنها مختص حوزه نظامی نیست بلکه در هر زمینه‌ای باید آماده جنگ و نبرد با دشمن باشیم. جنگ در حوزه‌های اقتصادی، علمی و نرم از همین موارد است که خوشبختانه شاهد عقب‌نشبنی دشمن از حوزه جنگ اقتصادی هستیم.

او ادامه داد: هرچند دشمنان تلاش دارند حوزه جنگ را به سمت معیشت مردم ببرند و بر همین اساس دستور رهبر انقلاب مبنی بر فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی صادر شده است.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی جزو الزاماتی است که برای پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی نیاز داریم، در دوران جنگ تحمیلی شاهد همت و همراهی تمام مردم بودیم و امروز هم باید به همان شکل پیش رویم.

او گفت: دشمن در تلاش برای رخنه میان مردم از طریق قومیت است، طرح مباحثی نظیر ماجرای دختر آبی یا اهتلافات شیعه و سنی از همین موارد است. در این شرایط باید بدانیم از کدام منابع به اخبار صحیح دست پیدا کنیم و از اخبار دروغ و نادرست دوری کنیم.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: شایعه پراکنان گروهی هستند که در ابتدای اسلام هم بودند تا جایی که در سوره «نور» تمام موارد مربوط به این ماجرا به صراحت روشنگری شده است.

او  تاکید کرد: نباید در برابر شایعه پراکنی و اخبار دروغ ساکت بمانیم. خبر دروغ دختر آبی تا چه حد برای جامعه التهاب آورد؟ پیش کشیدن مباحثی نظیر کرد و ترک، شیعه و سنی را در سال انتخابات مدنظر قرار دهیم و متوجه باشیم که هرکس به سوی بهره‌برداری قومیتی برود قطعا دشمن مردم است و باید از وی دوری کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی، با تشکر از اقدامات قوه قضائیه در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: قوای مجریه و مقننه باید در این زمینه حامی قوه قضائیه باشند و همه باهم برای ریشه کنی فساد گام بردارند.

او  بیان داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اول باید به درون قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه رسیدگی شود تا بعدا به سایر موارد پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات کشاورزان و نبود چاره‌اندیشی مناسب از جانب مسئولان، بیان کرد: مسئولان دولتی و نمایندگان باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی و برای حل مشکل آن‌ها به‌صورت جدی وارد شوند.

او ادامه داد: خرید با نرخ پایین و بسیار اندک محصولات کشاورزی که نتیجه یک سال تلاش کشاورزان زحمتکش است، نهایت بی‌انصافی است. باید از این قشر حمایت جدی شود و نمایندگان با تصمیم درست نسبت به اصلاح شرایط اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: قرض‌الحسنه برای کمک به نیازمندان به وجود آماده، اما بانک‌ها باعث از بین رفتن سنت قرض‌الحسنه میام مردم شد.
وی، اذعان داشت: قبل از این مردم برای کمک به فامیل و آشنایان پای کار بودند، اما اقدامات بانک‌ها باعث شد این سنت نیک از بین برود و همه دنبال بانک‌ها بروند.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه خانواده، تقوا و معاد از دیگر محور‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.