اقبالی: دربی احساسی و پربرخوردی بود/ مدیران به علت فشار هواداران مربی خود را عوض می‌کنند

کارشناس فوتبال گفت: بدترین بازی دربی‌ای بود که در این چند سال اخیر دیدم.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی پرسپولیس و استقلال در چارچوب دربی ۹۰ اظهار کرد: بدترین بازی دربی‌ای بود که در این چند سال دیدم. این بازی احساسی، پربرخورد و خارج از فوتبال روز دنیا بود. فوتبال خوبی از سوی ۲ تیم استقلال و پرسپولیس ندیدیم و فشار روانی بر روی هر ۲ تیم حاکم بود. به هر حال مسائل تاکنیکی و تکنیکی باید در دوران نونهالی شکل بگیرد که بازیکنان  در دقایق  پرفشار بتوانند بازی آرام‌ و روان تری ارائه بدهند.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه رسانه‌ها و بازیکنان از مدت‌ها قبل کری خوانی می‌‌کردند به همین علت  بازی بدون منطقی از سوی ۲ تیم دیدیم. آمار بازی در طول ۹۰ دقیقه نشان می‌دهد که موقعیت خطرناکی این بازی نداشت و اکثر بازی در میانه زمین دنبال شد و شاهد درگیری و خشونت بودیم. تا زمانی که روی جوانان و تیم‌های پایه کار نکنیم شاهد بازی‌های کسل کننده خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: استقلال صفر - پرسپولیس یک/ سرخپوشان پیروز شهرآورد ۹۰/ آسمان آبی‌ها ابری شد


متاسفم که دربی سرخابی ها دور از شان فوتبال کشورمان است 

اقبالی درباره اینکه چرا دربی‌های سرخابی‌ها کسل کننده است، گفت: روی جنبه‌های روانشناختی بازیکنان جوان باید کار شود. در حال حاضر بازیکنان ما از لحاظ تکنیکی و مهارتی ضعیف هستند و درگیر مسائل عاطفی و احساسی می‌شوند. متاسف هستم که دربی سرخابی‌ها   دور از شان فوتبال کشورمان  است و فوتبال روز دنیا این نوع بازی را نمی‌پسندد.  

کارشناس فوتبال درباره تاثیر  مربیان خارجی ۲ تیم بر روی دربی پایتخت اظهار کرد: مربیان بزرگ دنیا از تیمی به تیم دیگر می‌روند و اگر ابزار لازم نداشته باشند موفق نمی‌شوند. مربیان تاثیر آنچنانی بر روی بازی ندارند. بازیکنان از لحاظ روحی و روانی باید آماده شوند تا بازی خوبی انجام بدهند. بازیکنان استقلال و پرسپولیس  در انتقال توپ از دفاع به حمله مشکل داشتند و ساختار تیمی در  این ۲ تیم ندیدم. بازیکنان به علت اینکه تمرکز لازم نداشتند دست به خشونت می‌زدند.


بیشتر بخوانید: پس لرزه‌های شهرآورد ۹۰/ از شعار حیا کن رها کن علیه مدیرعامل استقلال و قهر کالدرون تا اعلام آرای انضباطی دربی


برای پیشکسوتان  فوتبال باید ارزش قائل شوند 

او درباره هواداران استقلال و پرسپولیس و اعتراض برخی از پیشکسوتان به علت نداشتن بلیت دربی  بیان کرد: اولین بار بود که سکو‌های خالی استادیوم آزادی را می‌دیدم. باید کارت‌های مخصوص برای پیشکسوتان در نظر بگیرند و آن‌ها در جایگاه خود بنشینند. برای پیشکسوتان باید ارزش قائل شوند.

اقبالی درباره عملکرد استراماچونی سرمربی استقلال و اینکه این احتمال وجود دارد که او را اخراج کنند، گفت: متاسفانه زمانی که مربی نتیجه نمی‌گیرد مدیران باشگاه به علت اینکه نمی‌توانند فشار هواداران را تحمل کنند مربی را عوض می‌کنند. یک مربی را با ۳ بازی نمی‌شود قضاوت کرد و باید به استراماچونی فرصت بدهند تا خود را ثابت کند.


بیشتر بخوانید: آمار بازی استقلال - پرسپولیس


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار