استاد امنیت بین‌الملل دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا تصریح کرد؛

توافقی بهتر از برجام نصیب آمریکا نخواهد شد

استاد امنیت بین‌الملل دانشگاه جرج واشنگتن در گفت‌وگویی به بررسی سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پرداخت و آن را محکوم کرد.

توافقی بهتر از برجام نصیب آمریکا نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بنجامین فریدمن» کارشناس سیاست‌های امنیتی و دفاعی پژوهشگاه «کیتو» با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران ناکام بوده است، گفت: توافقی بهتر از برجام نصیب آمریکا نخواهد شد.

بنجامین فریدمن، استاد امنیت بین‌الملل دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا گفت: کاخ سفید دیدگاه روشنی در قبال ایران ندارد. بسیاری از موارد سیاست فشار حداکثری علیه ایران، غیرمنطقی است و نتیجه‌ای نداده است. به نظر می‌رسد سیاست آمریکا در قبال ایران ناکام بوده است. من از اینکه آمریکا جنگی علیه ایران به راه نینداخته است خوشحالم، اما معلوم نیست که ما هم اکنون در برابر ایران داریم چه کاری انجام می‌دهیم.

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: معلوم نیست که نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد بتواند پیشرفتی در رابطه با ایران ایجاد کند و از میزان تنش‌ها بکاهد، اما معتقدم که با خروج جان بولتون از کاخ سفید زمینه‌ای برای بهبود اوضاع پیدا شده و دولت ترامپ می‌تواند در مورد سیاست‌های خود در قبال ایران تجدیدنظر کند. آمریکا می‌تواند برای کاهش تنش‌ها از طرحی شبیه طرحی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ارائه کرده است پیروی کند و تحریم‌های ایران را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: تحریم‌ها علیه ایرانیان جوابگو نیست چون آنها روی پای خودشان هستند


وی در پایان تاکید کرد: دونالد ترامپ گمان کرده که با برهم زدن توافق هسته‌ای می‌تواند به توافق بزرگی با ایران دست پیدا کند. ما به توافقی بزرگ با ایران دست نمی‌یابیم. ما باید به دنبال برداشتن همین گام‌های کوچکی باشیم که می‌تواند تنش با ایران را کاهش دهد. باید به ایران اجازه داد که نفت خود را بفروشد و ما باید به مفاد برجام احترام بگذاریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
بزودي آرزو ميكردند كاش برجام رو روزي صد بار ماچ ميكردند ميذاشتن بالاي سرشون
آخرین اخبار