رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین وضعیت مجوز پرورش عقرب در کشور

رفیعی پور گفت: تاکنون مجوز پرورش عقربی در کشور صادر نشده است و متقاضیان در ابتدا باید مجوزهای لازم را از محیط زیست و وزارت بهداشت بگیرند.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مجوز پرورش عقرب اظهار کرد: متقاضیانی که به دنبال سرمایه گذاری و بهره مندی از مزیت‌های نسبی برخی از حشرات یا حیوانات هستند، ضمن دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی باید از سایر دستگاه‌ها همچون محیط زیست و وزارت بهداشت مجوز‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان سرمایه گذار در زمینه پرورش عقرب، مار و موارد مشابه ابتدا باید مجوز‌های لازم از محیط زیست و وزارت بهداشت را دریافت کنند و سپس سازمان دامپزشکی مجوز‌های لازم در حوزه خود را برای آغاز کار اقتصادی به سرمایه گذاران می‌دهد.

این مقام مسئول درباره مدت زمان دریافت صدور مجوز پرورش عقرب از سازمان دامپزشکی بیان کرد: در حوزه دامپزشکی، متقاضیانی که مدارک و مستندات آنها برابر با دستورالعمل ها باشد، به سبب سیستمی بودن  بلافاصله صدور پروانه یا مجوز توسط سیستم انجام می شود.


بیشتر بخوانید: ایران میزبان اجلاس سازمان بهداشت جهانی دام شد/همکاری‌های منطقه‌ای راهکار مقابله با تحریم‌ها


رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان درباره تعداد صدور مجوزهای پرورش عقرب اظهار کرد: تاکنون مجوز پرورش عقربی در کشور صادر نشده است.

این گزارش می افزاید:  نوپا بودن این صنعت و عدم نیاز به مکان بزرگ و سرمایه زیاد برای پرورش در کنار قیمت بالای زهر آن در دنیا موجب شده در گوشه و کنار کشور برخی افراد اقدام به طرح پرورش عقرب و تجارت سم کنند، در حالیکه رئیس سازمان دامپزشکی می گوید تا کنون مجوزی برای پرورش عقرب صادر نکردیم که این امر نشان از قاچاق این صنعت دارد.

انتهای پیام/

مراحل دریافت مجوز پرورش عقرب چگونه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار