حناچی:

فضای پایتخت برای تردد دوچرخه و اسکوتر مناسب‌سازی می‌شود

حناچی با اشاره به درخواست برخی شرکت‌های خصوصی برای استفاده از اسکوتر در تهران گفت: اسکوتر دیگر محدودیت‌های دوچرخه را ندارد.

فضای پایتخت برای تردد دوچرخه و اسکوتر مناسب‌سازی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز همزمان با آغاز بازگشایی مدارس با حضور در مرکز کنترل ترافیک تهران گفت: هنگام بازگشایی مدارس ۳۰ درصد به حجم ترافیکی افزوده می‌شود و ما باید تمهیدات لازم برای کنترل ترافیک را انجام دهیم که تا کنون در حوزه‌های مترو، تاکسی و اتوبوس‌رانی این کار انجام شده است.
 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه مانیتورینگ ترافیک تهران باید ادامه یابد گفت: برای کاهش ترافیک تهران باید تغییر رویکرد مورد توجه قرار گیرد.
 
او با اشاره به حضور خود در اجلاسی که چند هفته پیش در وین برگزار شد، گفت: ۷ درصد حمل و نقل عمومی شهر وین با دوچرخه انجام می‌شود که البته جمعیت این شهر با جمعیت تهران متفاوت است.
 
حناچی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه یک حرکت عمومی است که در بیشتر شهر‌های دنیا آغاز شده است، گفت: برخی کشور‌ها به سمت اسکوتر‌های برقی رفته‌اند و ما هم در این زمینه پیشنهاداتی را از طرف شرکت‌های خصوصی داشته‌ایم و از آنجایی که اسکوتر دیگر محدودیت‌های دوچرخه را ندارد و خواهشم این است که فضا را برای استفاده از اسکوتر فراهم کنید.
 
شهردار تهران افزود: اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر از خودرو شخصی استفاده نکنند موفق شده‌ایم.

او خاطر نشان کرد: امروزه ثابت شده افزایش مسیر‌های سواره کمکی به کاهش ترافیک نمی‌کند و تنها به افزایش سفر کمک می‌کند.

حناچی در پایان با بیان اینکه توسعه دوچرخه مستلزم فراهم کردن مسیر‌های دوچرخه است گفت: در حال حاضر ۳ میلیون دوچرخه سوار در شهر تردد می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها قائل به قانون نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.