دانستنی‌های تحصیلی؛

بهترین روش‌ها برای یادگیری کودکان

در این بسته دانستنی‌های تحصیلی درباره سبک یادگیری و مهارت کودکان خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روش یادگیری و کسب مهارت در کودکان نسبت به هرکار دیگری، بدون تکرارسخت خواهد بود. برای اینکه کودک شما به کتاب خواندن علاقه‌مند شود، باید دائما او را به خواندن آن وادار کنید. کتاب خواندن کودک باید از زمان خردسالی کودک آغاز شده و تا سن ورود به مدرسه ادامه پیدا کند. 

ساعت14/با سبک یادگیری کودکان آشنا شوید

بهتر است زمانی که کودک وارد مدرسه شد خانواده‌ آرام آرام به خواندن کتاب‌هایی با سطح بالاتر شروع کنند و معمولا به دنبال کتاب‌هایی باشند که شیوه‌های خواندن متفاوتی داشته باشد.

کودکان در سنین پایین نمی‌توانند برای خودشان روش‌های آموزشی ابداع کنند و به کار گیرند ولی می‌توانند روش‌های ساده را اگر به زبان کودکانه برای آن‌ها گفته شود، یاد بگیرند. کودکان شش هفت ساله خیلی سریع یاد می‌گیرند، ولی توجه به روش‌ها هم اهمیت فراوانی دارد.

یکی از اصلی‌ترین پایه‌های دوران دبستان کلاس اول ابتدایی است. آموزش در این پایه به دلایل مختلف کاری دشوار و تخصصی محسوب می‌شود.

کلاس اولی‌ها پس از ورود به مدرسه با مشکلات روحی همچون جدایی از مادر روبه‌رو می‌شوند؛ بنابراین معلمان باید به نحوی با دانش آموزان برخورد کنند تا احساس دوری از خانه و مادر را نداشته باشند. همچنین، به دلیل اینکه دانش‌آموزان در این سن برای اولین بار شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می‌کنند، باید شرایط را برای آن‌ها مهیا باشد تا دانش آموزان بتوانند خواندن و نوشتن را همانند بازی کردن دوست داشته باشند و از درس خواند دل‌زده نشوند.


بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای آشتی تازه واردها با کلاس درس


اولین روش یادگیری ایجاد انگیزه در کودک است. برای آن که کودک  انگیزه درس خواندن داشته باشد و احساس مسئولیت کند باید به این باور برسد که برای والدین درس نمی‌خواند بلکه این کار را برای خودش انجام می‌دهد. همچنین کودک باید قادر باشد بین زندگی کنونی خود به‌عنوان یک دانش آموز تا دوران بزرگسالی ارتباط ایجاد کند و از کودکی برنامه یا رویای شغل آینده‌اش را در ذهن پرورش دهد. 

یکی از اصلی‌ترین موارد یادگیری تصویرسازی است. با تصویرسازی می‌توانید ذهن کودکتان را برای مطالب آماده کنید. همچنین می‌توانید برای کودک کلاس اولی از این روش جهت یادگیری درس ریاضی استفاده کنید.

استفاده از تابلو‌های نشانه، ناخودآگاه کودک را تحریک کرده و پتانسیل یادگیری را در او افزایش خواهد داد.

قبل از شروع به یادگیری، مطمئن شوید که تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کودک باشد. به مکان مطالعه و یادگیری کودکان در خانه و مدرسه اهمیت زیادی دهید.

هیچ قانونی برای مطالعه‌ی سریع و سخت وجود ندارد. اغلب والدین دوست دارند که سبک یادگیری مورد علاقه خود را به فرزندان تحمیل کنند اما  این عمل بسیار اشتباه است زیرا هر کودکی سبک یادگیری خود را دارد و باید به آن اهمیت داده شود.

انتهای پیام/

آشنایی با سبک یادگیری کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار