پیشرفت دفاعی این بار با ابتکار نخبگان سپاه قدس گیلان/نمونه اولیه مقابله با هلی‌شات‌ها ساخته شد

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از تست نمونه اولیه مقابله با هلی‌شات‌های مختلف ساخته شده به دست سپاه گیلان در ایام هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ پاسدار علی توشه صبح امروز در جمع خبرنگاران از ساخت نمونه اولیه مقابله با هلی‌شات‌های مختلف توسط سپاه قدس گیلان خبر داد و اظهار داشت: گردان‌های سپاه قدس گیلان با چند صد هزار نفری که در درون آن‌ها آموزش دیده و سازمان یافته‌اند آماده مقابله با هر نوع بحرانی در داخل و خارج استان هستند.

توشه ساخت نمونه اولیه برای مقابله با هلی‌شات‌ها توسط سپاه قدس گیلان و مجموعه نخبگان علمی آن را نمونه‌ای از تلاش‌های دو سازمان یاد شده در عرصه‌های علمی و دفاعی اعلام کرد و بیان داشت: این نمونه پیشرفت دفاعی که محصولی بومی از نخبگان گیلانی است در ایام هفته دفاع مقدس امسال تست می‌شود.

او نوآوری‌ها و پیشرفت‌های سپاه قدس گیلان در حوزه‌های دفاعی را بسیار چشمگیر دانست و تصریح کرد: در تمام سازمان‌های نظامی دنیا دو اصل اساسی تحت عنوان اصل نیروی انسانی و اصل تجهیزات و امکانات وجود دارد بر همین اساس تشکیلات سپاه قدس در هر دو محور یاد شده نسبت به تقویت داشته‌های خود اقدام کرده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گردان‌های چند‌گانه و آموزش‌دیده سپاه قدس برای مقابله با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی در آمادگی کامل به سر می‌برند اظهار داشت: این گردان‌ها اعم از برادران و خواهران با آموزش‌های اعتقادی و تخصصی که دیده‌اند می‌توانند با هر بحرانی در داخل استان گیلان و خارج از آن مقابله کنند.

توشه توان بالای سپاه در عرصه علوم دفاعی و تجهیزات پیشرفته دفاعی در کنار ایستادگی ملت ایران را علت اصلی سردرگمی دشمن در ارائه گزینه‌های تهدیدش علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: قضیه حمله به آرامکو تنها یک نمونه از این توان بالای نظامی است که توسط آن کل معادلات منطقه‌ای دچار تغییر و تحول شد.


بیشتر بخوانید:


او با تأکید بر اینکه اگر دشمن کوچک‌ترین خطا و اشتباهی علیه ایران اسلامی انجام دهد کل منطقه برای او ناامن می‌شود عنوان کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم زیاد برای نابودی رژیم صهیونیستی عجله به خرج ندهند، زیرا در غیر این صورت تا قبل از زمانی که مقام معظم رهبری تعیین کرده این رژیم نابود خواهد شد.

توشه با اشاره به اینکه توان و قدرت نظامی سپاه تا زمانی که دشمن قدرت نظامی خود را نشان نداده همچنان محرمانه باقی می‌ماند افزود: در دفاع مقدس اوج پرنده‌هایی که مورد هدف قرار می‌گرفت در فاصله ۲۵ هزار پایی بود، اما پهبادی که اخیراً توسط سپاه شکار شد در فاصله ۵۰ هزار پایی مورد هدف قرار گرفت.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان وجود دو سازمان در مجموعه سپاه قدس گیلان شامل سازمان بسیج علمی و معاونت دانش و پژوهش با هدف بهره‌گیری از نخبگان را متذکر شد و گفت: این سازمان‌ها برای پر کردن خلاء‌های علمی، نخبگان را جذب کرده و با اعتباراتی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد طرح‌های تحقیقاتی را اجرا می‌کنند.

توشه با بیان اینکه دشمن نباید وقت خود را برای پیدا کردن پهباد‌هایی که آرامکو را مورد هدف قرار دادند بیش از این تلف کند تصریح کرد: آمریکایی‌ها هیچ وقت قادر به پیدا کردن آن‌ها نمی‌شوند، زیرا این فرهنگ مقاومت به خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی صادر شده و در اختیار مقاومت قرار گرفته است.

او حضور مردم گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت برای اعزام به جبهه‌های جنگ در همان اوایل روز‌های تجاوز رژیم بعث را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مردم گیلان در بسیاری از اتفاقات و رخداد‌های دوران دفاع مقدس جزء نخستین‌ها هستند که کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنان به رزمندگان از جمله آن است.

توشه وجود خانواده‌هایی با ۴ شهید، ۳ شهید و ۲ شهید سرافراز در خطه گیلان را از نشانه‌های ولایتمداری و حضور در صحنه این استان ذکر کرد و ابراز داشت: بسیاری از خانواده‌های گیلانی در طول دوران دفاع مقدس از ارسال کمک به جبهه‌ها کوتاهی نکردند و حتی کوچک‌ترین دارایی و مال خود را نیز در این راه هدیه کردند.

انتهای پیام/پ

پهباد‌هایی که آرامکو را مورد هدف قرار دادند

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.