اعتراف یکی از مسئولان سازمان یونسکو به جایگاه ایران

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو گفت: ایران با داشتن ۲۴ اثر میراث ملی و فرهنگی شریک بسیار مهمی برای سازمان یونسکو به شمار می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی جاده ابریشم، جینگ فنگ با اشاره به اینکه از دعوت برای شرکت در ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان تقدیر و تشکر می‌کنم اظهار داشت: همدان شهری مشهور و معروف به خاطر صنایع دستی و سابقه تاریخی‌اش در مسیر جاده ابریشم است.

فنگ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با اشاره به اینکه ایران با داشتن ۲۴ اثر میراث ملی و فرهنگی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده است، شریک بسیار مهمی برای سازمان یونسکو است گفت: از جانب دبیرکل یونسکو از دولت جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم که ثبت موفق جهانی جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک میراث طبیعی و چشم‌انداز باستانی ساسانی از فارس را در سال ۲۰۱۹ پیگیری کردند.


بیشتر بخوانید: امضای تفاهم نامه شهرداری همدان و کمیسیون ملی یونسکو در زمینه همکاری کشور‌های راه ابریشم با همدان


فنگ با بیان اینکه ایران به عنوان یک شریک فعال و کنشگر در کمیته هماهنگی جهانی نقش داشته است عنوان کرد: جاده ابریشم و زنجیره آن مصداقی بارز از میراث و گنجینه‌های فرهنگی مغفول مانده و مخفی مانده جهانی است.

او تصریح کرد: هماهنگی به منظور معرفی و ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشور‌های جاده ابریشم در حال انجام است و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خواهد خورد.

فنگ با اشاره به این که کمیته هماهنگی بین دولتی در نشست ۲۰۰۹ تشکیل شد و نمایندگان آن از کشور‌های مختلف در این اجلاس حضور دارند، تصریح کرد: یک رویکرد واحد و نظام‌مند برای آماده‌سازی روند معرفی آثار جهانی برای ثبت در میراث جهانی، آن هم برای کشور‌هایی که در امتداد جاده ابرایشم هستند، فراهم شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو  در همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.