عمان: کشورهای عربی خواهان ادامه تنش‌ها نیستند

وزیر خارجه عمان اعلام کرد کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان خواهان ادامه یافتن تنش‌ها در منطقه نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، با اعلام اینکه کشورهای عربی خواهان ادامه تنش‌ها نیستند در منطقه نیستند، تاکید کرد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، طرحی را برای صلح در منطقه در چارچوب سازوکار‌های دیپلماتیک اعلام خواهد کرد.

او گفت: رئیس جمهور ایران طرحی را برای صلح در چارچوب سازوکار‌ها و دیپلماسی اعلام خواهد کرد، همانطور که آمریکا هم این خط مشی را دارد که مسائلی که باعث این حوادث شد، حل شود. آمریکا هم می‌خواهد با توجه به اهمیت ثبات خلیج (فارس)، از ابزار‌های دیپلماتیک استفاده کند.

این در اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آمریکا اخیرا علاوه بر انجام اقدامات تحریک‌آمیز در خلیج فارس، انواع تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرده است که این خود نشان‌دهنده بی‌توجهی واشنگتن به دیپلماسی برای حل و فصل مسائل موجود در منطقه است.

وزیر امور خارجه عمان افزود: کشور‌های خلیج (فارس) و در راس آن‌ها عربستان خواهان ادامه نزاع به هر شکلی که باشد، نیستند. مبتنی بر تحقیقات سازمان ملل درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان، موضع‌گیری در آینده، به طرف حل و نه به طرف تنش‌آفرینی، اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خدا رحمت کند امام خمینی(ره) را که برحق لقب شیطان بزرگ به آمریکا داد. تا زمانی که این شیطان بزرگ در منطقه دخالت داشته باشد مردم منطقه اتحاد نخواهند داشت چرا که کار اصلی شیطان ایجاد تفرقه ،کینه و دشمنی است. رب اعوذ بک من همزات الشیاطین
آخرین اخبار