استاندار ایلام :

بیش از ۵۰۰ هزار نفر طی ۲۱ روز گذشته از مرز مهران تردد داشته اند

استاندار ایلام از تردد ۵۲۹ هزار نفر طی ۲۱ روز گذشته از مرز مهران خبر داد.

بیش از ۵۰۰ هزار نفر طی ۲۱ روز گذشته از مرز مهران تردد داشته اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد اربعین، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های اربعین، اعتبارات اربعین و میزان تردد زوار، از اعلام آمادگی استان جهت برگزاری مراسم اربعین ۹۸ گفت: در حالیکه خروج زائران ایرانی از مرز مهران در بازه زمانی اول محرم تا ۲۱ محرم سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بوده است، این میزان در سال ۹۸ به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است که رشدی ۵۲۲ درصدی داشته است.

او افزود: در این بازه زمانی تعداد ورود زائران ایرانی از مرز مهران در سال ۹۷ حدود ۴۰ هزار و ۷۲۷ نفر بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۱۸۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده و رشدی ۳۵۹ درصد داشته است.

استاندار ایلام در ادامه از رشد ۱۹۱ درصدی تردد (رفت و برگشت زوار ایرانی و خارجی) از مرز مهران از اول محرم تاکنون خبر داد و گفت: ظرف ۲۱ روز گذشته از اول محرم تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در راستای متمرکز شدن تصمیمات و جلوگیری از موازی کاری و تمرکز بیشتر بر امور پیشنهاد می‌شود که مدیریت اربعین بصورت واحد به استان‌ها واگذار شود.

او اظهار کرد: مسئولانی که در ایام اربعین به استان می‌آیند اعم از مسئولان دولتی و غیر دولتی، نظامی و انتظامی و ... باید برنامه‌های آن‌ها تحت نظر ستاد مرکزی اربعین در استان‌ها انجام شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار برپایی موکب‌ها در استان‌های مجاور و مسیر‌های اربعین منتهی به استان ایلام تا مرز مهران شد و گفت: برنامه ریزی شود که اگر قرار است زائری به هر دلیلی در طول مسیر در جایی توقف داشته باشد موکب‌هایی برای اسکان و پذیرایی از آن‌ها وجود داشته باشد.

استاندار ایلام همچنین خواستار ساماندهی اتوبوس‌ها در مرز مهران جهت برگشت زائران به مبدا خود شد و افزود: در جهت تسهیل در حمل و نقل زائرینی که از مرز مهران به کشور ورود می‌کنند، پیشنهاد می‌شود کما فی سابق ساماندهی اتوبوس‌ها از همین منطقه به سمت مبدا انجام پذیرد.

انتهای پیام/اس

افزایش ترددها در مرز مهران

 

 

برچسب ها: استانداری ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.