عمران خان: همراهی با آمریکا در جنگ افغانستان بزرگترین اشتباه پاکستان بود

نخست وزیر پاکستان گفت: ما یک اشتباه بزرگ در تاریخ خود انجام دادیم و آن هم همراهی با آمریکا در نبرد افغانستان بود.

عمران خان: همراهی با آمریکا در جنگ افغانستان بزرگترین اشتباه پاکستان بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان در دیدار با سران وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اگر کاخ سفید به دنبال حل مشکل افغانستان است باید بدون هیچ پیش شرطی نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

وی تصریح کرد: ما یک اشتباه بزرگ در تاریخ خود انجام دادیم و آن هم همراهی با آمریکا در نبرد افغانستان بود که باعث شد سال ها نا امنی به کشور ما تحمیل شود.

عمران خان گفت: آمریکا پس از حادثه یازده سپتامبر به ما و همکاری ما احتیاج پیدا کرد و به اسم نبرد با تروریسم باعث شد سال ها مردم پاکستان درگیر حملات تروریستی باشند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: در ابتدای جنگ نیروهای نظامی کشورهای مختلف در منطقه حضور پیدا کردند ولی با طولانی شدن جنگ عرصه را خالی کردند و پاکستان را با تروریسم تنها گذاشتند.

عمران خان تاکید کرد: جنگ راه حل هیچ مشکلی نیست و متاسفانه همسایه شمالی ما بیش از 40 سال است که حالت جنگی را تجربه می کند دیگر زمان آن رسیده که اوضاع بهتر شود.

وی افزود: ما از رئیس جمهور آمریکا می خواهیم که دیگر به جنگ فکر نکند و تنها به فکر پیش بردن مذاکره میان طرفین مناقشه در افغانستان باشد.

به نوشته بولتن نیوز، نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: ما در نبرد با تروریسم حدود 200 میلیارد دلار خسارت دیده ایم و بهتر از هر کشوری درک می کنیم که تروریسم چه اندازه می تواند خطرناک باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.