عمران خان: پاکستان دلیل شکست آمریکا در افغانستان نیست

نخست وزیر پاکستان گفت: مقصر شناختن اسلام آباد برای شکست واشنگتن در افغانستان ناعادلانه است.

عمران خان: پاکستان دلیل شکست آمریکا در افغانستان نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: مشارکت با آمریکا در جنگ علیه تروریسم، خسارت زیادی بر پاکستان تحمیل کرده و با این وجود مقصر شناختن اسلام آباد برای شکست واشنگتن در افغانستان ناعادلانه است.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت:‌ اسلام آباد با پیوستن به جنگ واشنگتن علیه تروریسم متحمل خسارات زیادی شد و در پایان آمریکا هنوز پاکستان را به خاطر مشکلات خود در افغانستان سرزنش می کند.

عمران خان فاش کرد که چگونه این کشور پس از پیوستن به ائتلاف آمریکایی مبارزه علیه تروریسم ضربه خورد و قبل از آن، جنگجویان اسلام گرا از سوی سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) تامین مالی می شدند و در دهه ۸۰ میلادی برای جنگ علیه اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان از سوی اسلام آباد آموزش می دیدند.

وی گفت: وقتی نوبت آمریکایی ها برای حمله به افغانستان رسید، جنگجویان آموزش دیده علیه ما (پاکستان) مسلح و شروع به نبرد کردند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: پاکستان با پیوستن به جنگ آمریکا ۷۰ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان خود را از دست داد و دست کم صد میلیارد دالر بر معیشت این کشور خسارت وارد شد و در آخر آمریکایی ها از این که در افغانستان ناکام ماندند، پاکستان را مورد سرزنش قرار می دهند و این موضوع بسیار ناعادلانه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.