خلیلزاد: افغانستان و پاکستان تضمین بدهند که از خاکشان علیه دیگری استفاده نمی شود

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: برای برقراری صلح در افغانستان باید افغانستان و پاکستان تضمین بدهند که از خاک هیچ یک از طرف‌ها علیه دیگری استفاده نمی‌شود.

خلیلزاد: افغانستان و پاکستان تضمین بدهند که از خاکشان علیه دیگری استفاده نمی شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توئیتر خود از پایان سفرش به پاکستان خبر داده و افزوده است که در این سفر با عمران خان نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور و جنرال باجوه، رئیس ستاد مشترک ارتش دیدار کرده است.

خلیلزاد افزوده است: «در این دیدار در مورد سفر نخست وزیر پاکستان به واشنگتن و قدم‌های بعدی آن بحث کردیم. به آنان در مورد روند صلح افغانستان توضیح دادم. ما در مورد نقش پاکستان در حمایت از این روند و گام‌های مثبت دیگر گفت‌وگو کردیم.»

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان افزوده است: برای برقراری صلح در افغانستان باید افغانستان و پاکستان تضمین بدهند که از خاک هیچ یک از طرف‌ها علیه دیگری استفاده نمی‌شود.

گفتنی است که هشتمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان قرار است تا چند روز دیگر آغاز شود. طرفین ابراز امیدواری کرده اند که در این دور گفتگوها توافقنامه صلح را امضا کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار